Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

Ξεκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις

Ξεκίνησαν οι χειμερινές εκπτώσεις και οι εμπορικοί σύλλογοι αναγγέλουν εντυπωσιακά ποσοστά έκπτωσης που πολλές φορές μπορεί να φτάσουν μέχρι και το 60%. Για τους καταστηματάρχες είναι η ανάσα που περίμεναν.
Στις
27 Φεβρουαρίου θα λήξουν οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά
καταστήματα, που ξεκίνησαν την Παρασκευή, καθώς η κανονική ημερομηνία
λήξης (28/2) είναι Κυριακή. Επ’ ευκαιρία της έναρξης των εκπτώσεων,
ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) υπενθυμίζει ότι η αναγραφή
διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας
όσων ειδών πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της
επιχείρησης, αλλά αν αυτό αναγραφεί, πρέπει να προσδιορίζεται ότι
πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»). Εάν διαπιστωθεί παράβαση
του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα
είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται
ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση.


Επιπλέον, επιβάλλεται
πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών που
πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται
μέχρι το 3% του ετησίου τζίρου.


Αν οι εκπτώσεις είναι
ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την
ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε
μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου
Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο 1.000-100.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα
και τη συχνότητα της παράβασης.


Οδηγίες προς τις εμπορικές επιχειρήσεις
Οδηγίες
προς τις εμπορικές επιχειρήσεις μέλη της σε όλη τη χώρα απέστειλε η
Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου επ’ ευκαιρία της διενέργειας
των χειμερινών εκπτώσεων που αρχίζουν την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου και
θα λήξουν το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου. Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις θα
πρέπει, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα
κάτωθι:


1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς
(συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται
με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και
οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.


2. Η αναγραφή
ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν
αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση
(π.χ. "20% έκπτωση").


3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί
στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή
πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία,
οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.


4. Εάν διαπιστωθεί παράβαση
του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα
είναι βαρύτατα. Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται
ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται
πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που
πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται
μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της
Περιφέρειας.


Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές
ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με
έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση,
επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων
(1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και
τη συχνότητα της παράβασης.


5. Επίσης, μετά τις τροποποιήσεις
του ν. 3769/2009 και παρότι η ΕΣΕΕ έχει εκφράσει την αντίθεσή της,
επιτρέπονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μέχρι την
παραμονή της έναρξης των επίσημων εκπτώσεων.


Η ΕΣΕΕ καλεί
αφενός μεν τους συναδέλφους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των
εκπτώσεων και να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό
του εμπορίου προς τους καταναλωτές, αφετέρου δε το καταναλωτικό κοινό
να εμπιστευθεί τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του
και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει,
ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.


Οδηγίες προς καταναλωτές
Οδηγίες

προς καταναλωτές δίνει με ανακοίνωσή του το ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο
Καταναλωτών) επ’ ευκαιρία της διενέργειας των χειμερινών εκπτώσεων που
θα αρχίσουν την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο 27
Φεβρουαρίου. Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή του το ΕΛΚΕΚΑ ενημερώνει τους
καταναλωτές:
- Πριν βγείτε για ψώνια να σκεφτείτε καλά τις πραγματικές ανάγκες που έχετε και μην πέφτετε θύματα της υπερκατανάλωσης.
-
Μην αγοράζετε με την λογική του φθηνού εάν δεν το χρειάζεστε, είναι
περιττό και δεν έχετε κανένα κέρδος. - Μην επηρεάζεστε από την
διαφήμιση. Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δεν σημαίνει ότι
ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα.
- Πριν αγοράσετε, κάνετε μια έρευνα αγοράς, συγκρίνετε τιμές και επιλέξετε σωστά.
- Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να τα αντικαταστήσετε με άλλα ή να πάρετε πίσω τα λεφτά σας.


Οι
καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία
παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο
έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , μόνο εάν το
προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και
εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη
πινακίδα.


Κάθε είδος πρέπει να γράφει δύο τιμές. Μία που ίσχυε
πριν την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά καθώς και το ποσοστό της
έκπτωσης. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι
κάθε προϊόντος και όχι στο συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των
καταστημάτων.
- Αγοράζετε εποχιακά είδη, μην περιμένετε ότι θα
έχετε την ευκαιρία να αγοράσετε μία τηλεόραση ή ένα ψυγείο σε καλή
τιμή, αντίθετα μπορεί να πετύχετε καλή τιμή σε ρούχα, παπούτσια και
είδη της φετινής μόδας.
- Η αγορά προϊόντων με δόσεις ή πιστωτικές
κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους
που διέπουν αυτή την συναλλαγή.
- Ζητείστε για όλες τις αγορές σας
αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν και οι
καταναλωτές, εάν στο δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το
δε πρόστιμό είναι μεγάλο.
- Αποφύγετε τον συνωστισμό, ανάμεσα στο
πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν αλλά
σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό σας πορτοφόλι.
- Καταγγείλετε
κάθε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων στο
ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) τηλ.210-3803116 ή στο 1520.




Πηγή:
ΑΠΕ-ΜΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια: