Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΣΔΕ(ΝΕΑΠΟΛΗ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO



ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

1ο ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
(ΝΕΑΠΟΛΗ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ταχ. Δ/νση     : Στρατόπεδο Σρεμπενιώτη (1ο&3ο Γυμνάσια)
Τ.Κ. – Πόλη    : 56760  -  Νεάπολη
Τηλέφωνο      : 2310672715           
Fax                : 2310672715
E-mail            : sdethes@sch.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συμμετοχή του 1ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (Νεάπολη) Θεσσαλονίκης  στην 4η συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος MASS




         Το 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Νεάπολη) Θεσσαλονίκης συμμετείχε στην διακρατική συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος MASS (Measuring and Assessing Soft Skills), στο οποίο συμμετέχει ενεργά. Η συνάντηση διοργανώθηκε από τους Ολλανδούς εταίρους, στη πόλη Deventer της Ολλανδίας, 24-27 Ιανουαρίου 2011. Σκοπός της συνάντησης ήταν η ανασκόπηση των εργασιών που έχουν γίνει και ο συντονισμός των μελλοντικών. Το Σχολείο συμμετείχε με αντιπροσωπεία τεσσάρων (4) καθηγητών.
       Το Ευρωπαϊκό έργο MASS χρηματοδοτείται εν μέρει από την....... Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια της δράσης Μεταφοράς Καινοτομίας (Transfer of Innovation), του προγράμματος Leonardo Da Vinci. Σκοπός του έργου είναι η μεταφορά και βελτίωση της καινοτομίας που αναπτύχθηκε από το Agnus College στη Σκωτία και αφορά στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills) σε νέους που έχουν απορρίψει όλες τις άλλες ευκαιρίες εκπαίδευσης. Η προσέγγιση έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική, με επίπεδο επιτυχίας, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 87% των εκπαιδευομένων να επιτυγχάνει τους μαθησιακούς και επαγγελματικούς του στόχους. Συνεργασία με εταίρους από την Ελλάδα, Σουηδία και Ολλανδία έδειξε ότι δεν υπάρχει ανάλογη προσέγγιση ανάπτυξης μέτρησης και αξιολόγησης κοινωνικών δεξιοτήτων στα συστήματα τυπικής εκπαίδευσης τους.
       Στις κοινωνικές δεξιότητες συμπεριλαμβάνονται οι καλοί τρόποι συμπεριφοράς, ο επαγγελματισμός, η δυνατότητα προφορικής επικοινωνίας, η υπευθυνότητα, η προσαρμοστικότητα, η ομαδική εργασία κ.α. Η σημασία αυτών των ικανοτήτων είναι μεγάλη, αφού είναι ουσιαστικές για την καλή συνεργασία στον εργασιακό χώρο και την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι εργοδότες, πέρα από τα γνωστικά προσόντα, που δίνει η τυπική εκπαίδευση, θεωρούν τις κοινωνικές δεξιότητες ουσιαστικές για την καλή απόδοση των εργαζομένων. Σε καμία βαθμίδα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δεν υπάρχουν συντονισμένες προσπάθειες για την καλλιέργεια τέτοιων δεξιοτήτων. Το παρόν έργο δίνει την δυνατότητα στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Νεάπολη) Θεσσαλονίκης να εισάγει στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καινοτόμες πρακτικές, που μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντική βελτίωση των δεξιοτήτων των απόφοιτων  όλων των βαθμίδων της τυπικής εκπαίδευσης.
       Το έργο ξεκίνησε τις εργασίες του τον Οκτώβριο του 2009 και η ολοκλήρωση του αναμένεται τον ίδιο μήνα του 2011. Συμμετέχουν 6 οργανισμοί από 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ολλανδία, Ρουμανία και Σουηδία.

                                                                                   Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
  
                                                     ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
                                                           Γεωλόγος – Θεολόγος



1o ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
(ΝΕΑΠΟΛΗ) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Mass Leonardo Project

Μέτρηση και αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων
( Measuring and Assessing Soft Skills)

         Έξι εταίροι:  Σκωτία, Σουηδία, Ολλανδία( 2 Εκπαιδευτικά ιδρύματα), Ρουμανία και Ελλάδα[1ο ΣΔΕ(Νεάπολη) Θεσσαλονίκης] συνεργάζονται στην εφαρμογή μιας νέας μεθοδολογίας που αναπτύχθηκε στο Angus College της Σκωτίας και αφορά στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων σε νέους οι οποίοι είτε δεν έχουν ολοκληρώσει την βασική εκπαίδευση, είτε είναι άνεργοι,  καθώς επίσης,  και σε σ’ αυτούς που ανήκουν σε  ευάλωτες κοινωνικές  ομάδες.
         Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στην Σκωτία με πρωτοφανή επιτυχία (87%) και έτσι μέσω του προγράμματος Leonardo «Μεταφορά Καινοτομίας» το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Νεάπολης έχει την δυνατότητα να συμμετάσχει σ’ αυτήν την αξιόλογη καινοτόμο Δράση   
         Μέσα από την διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων πχ  συνεργατικότητας, επαγγελματισμού, συνέπειας  στην τήρηση ωραρίου, ικανότητα παροχής βοήθειας στους συνεργάτες, ικανότητα αναζήτησης βοήθειας κ.ά. οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα να επιτύχουν την  προσωπική τους ανάπτυξη και βελτίωση των προσόντων τους ώστε να είναι ικανοί,  όχι μόνο να αποκτήσουν εργασία αλλά και να είναι σε θέση να την διατηρήσουν,  μια και οι κοινωνικές αυτές δεξιότητες είναι απαραίτητες στο χώρο εργασίας.
         Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2009 και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2011.  Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Νεάπολης φιλοξένησε τις 2 πρώτες συναντήσεις των εταίρων για τον σχεδιασμό του προγράμματος και μεταξύ άλλων δράσεων ανέλαβε την δημιουργία της ιστοσελίδας του προγράμματος  (http://www.mass-project.org ) και την πιλοτική διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων σε ομάδα εκπαιδευομένων του σχολείου. Οι δράσεις αυτές συνεχίζονται με μεγάλη ανταπόκριση από τους εκπαιδευόμενους του σχολείου. 
         Οι εταίροι συμμετείχαν σε 2 ακόμη συναντήσεις, Σκωτία και Σουηδία και οι εργασίες του προγράμματος συνεχίζονται με επιτυχία. Στην τελευταία συνάντηση  τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στο Bollnas της Σουηδίας έγινε η παρουσίαση των πρώτων μαθημάτων σε νέους άνεργους , συζητήθηκε η διαδικασία αξιολόγησης του project και παρουσιάστηκε ο τρόπος που οι Σουηδοί σχεδιάζουν το Εθνικό τους Πλαίσιο Προσόντων.
         Τον Ιανουάριο του 2011 έγινε η 4η  συνάντηση στην Ολλανδία για την αξιολόγηση του προγράμματος μέχρι σήμερα και την διαμόρφωση της  περαιτέρω πορείας του.
         Ένας από τους στόχους του προγράμματος είναι η χαρτογράφηση των κοινωνικών δεξιοτήτων στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, μια πιλοτική προσπάθεια που θα είναι μοναδική για τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.

Θεσσαλονίκη 14/2/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: