Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

H αγένεια στο γραφείο επηρεάζει την ποιότητα της εργασίας και την υγεία

Ούτε καλημέρα, ούτε ευχαριστώ, ούτε αντίο. Η έλλειψη ευγένειας γίνεται συνηθισμένο φαινόμενο στις σημερινές επιχειρήσεις. Αυξήθηκε, μάλιστα, κατά 46%, αν πιστέψουμε την έρευνα της εταιρείας Eleas, η οποία ειδικεύεται στην μάχη εναντίον των ψυχοσωματικών κινδύνων.
Περίπου το ήμισυ των εργαζομένων έζησαν ήδη στο γραφείο την έλλειψη ευγένειας και την απουσία καλής διάθεσης εκ μέρους των....
συναδέλφων τους. Τα παραδείγματα είναι πολλά: ιδιωτικά τηλεφωνήματα χωρίς να ενδιαφέρονται για τον περίγυρο, τουαλέτες και κοινόχρηστοι χώροι να βρωμίζουν μετά τη χρήση, ορισμένοι μυρίζουν άσχημα χωρίς να τους απασχολεί το θέμα.
Τα θέματα αυτά δεν είναι πάντα ιδιαίτερα «βαριά», ωστόσο προκαλούν δυσάρεστες συνέπειες στα 3/4 των εργαζομένων που τα βιώνουν. Οι ερωτώμενοι αφηγούνται ότι η υγεία τους (στρες, άγχος, κακός ύπνος) και η παραγωγικότητά τους (μείωση κινήτρων και διάθεσης) μειώθηκαν ραγδαία.
Αυτή η έλλειψη τακτ και ευγένειας μεγαλώνει αλλά δεν είναι σημερινό φαινόμενο, σύμφωνα με την εταιρεία Eleas. Ορισμένοι τομείς είναι μάλιστα πιο ευαίσθητοι από άλλους. Οσο χαμηλότερα είναι κάποιος στην ιεραρχία, τόσο περισσότερο κινδυνεύει να πέσει θύμα της αγριότητας και της χυδαιότητας των άλλων, ειδικά οι γυναίκες. Τα συμπτώματα κορυφώνονται στις δημόσιες υπηρεσίες (δημόσια ασφάλιση, μέσα μεταφοράς, ταμείο ανεργίας, νοσοκομεία κλπ) και σπάνε πραγματικά τα ρεκόρ. Στη Γαλλία το Ταχυδρομείο όρισε από το 2008 έναν χάρτη καλής συμπεριφοράς ο οποίος αφορούσε τόσο τον τρόπο υποδοχής των πελατών από τους εργαζομένους όσο και τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν από διάφορα «ατυχήματα» απρέπειας.
Δυστυχώς φαινόμενα απρέπειας και κακής συμπεριφοράς διατρέχουν όλα τα επαγγέλματα. Ο διευθυντής της εταιρείας Eleas, Xavier Alas Luquetas, η οποία διεξήγαγε τη σχετική έρευνα, αναφέρει ότι το φαινόμενο μεγάλωσε εξαιτίας της πρόσφατης οικονομικής κρίσης. Οι εργαζόμενοι απολύονται , ο όγκος της εργασίας αυξάνεται και αυτά έχουν ως συνέπεια να χαλάει το κλίμα στην επιχείρηση και να το αισθάνονται οι υπάλληλοι στο πετσί τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: