Γιγαντώνεται χρόνο με τον χρόνο η αγορά των εφαρμογών για φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες)
από τα on line καταστήματα όπως το App Store της Apple και το Android Market της Google.
Σημειώνοντας αύξηση κατά 117%, οι εφαρμογές που θα «κατέβουν» μέχρι το τέλος του 2011 αναμένεται –σύμφωνα με έρευνα της Gartner- να φτάσουν τα 17,7 δισ., από 8,2 δισ. το 2010. Κοιτώντας στο μέλλον, η πρόβλεψη θέλει 185 δισεκατομμύρια εφαρμογές να έχουν διακινηθεί μέσω των on line καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2014, με αφετηρία τον Ιούλιο του 2008, όταν το App Store της Apple έκανε πρεμιέρα απευθυνόμενο στους κατόχους του iPhone.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή αναμένεται να είναι η εκτίναξη του τζίρου, με την αγορά των εφαρμογών να διαμορφώνεται φέτος στα..... 15,1 δισ. δολάρια, από 5,2 δισ. το 2010, σημειώνοντας αύξηση 190%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα έσοδα της τετραετίας 2010-2014 θα διαμορφωθούν κοντά στα 58 δισεκατομμύρια δολάρια, με το ιλιγγιώδες ποσό να περιλαμβάνει και τα κέρδη από τις διαφημίσεις που προβάλλονται μέσω των εφαρμογών. Προς το παρόν η συμμετοχή των διαφημίσεων υπολογίζεται μόλις στο 16%, ενώ στο τέλος του 2014 εκτιμάται ότι θα αφορά το ένα τρίτο του συνολικού τζίρου.
Πάντως, παρά την πρόσκαιρα πτωτική τάση, η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών προτιμά τις δωρεάν εφαρμογές, που υπολογίζεται ότι αντιστοιχούν στο 81% όσων θα έχουν «κατέβει» μέχρι το τέλος του έτους. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση τα επόμενα χρόνια, με το App Store της Apple να κρατά τα σκήπτρα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την προηγούμενη χρονιά σχεδόν εννέα στις δέκα εφαρμογές για φορητές συσκευές κατέβηκαν από το on line κατάστημα της εταιρείας με έδρα το Κουπερτίνο. Γεγονός που ώθησε την Apple να ενσωματώσει τη δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών από το App Store και στους υπολογιστές της, με την τελευταία αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος Snow Leopard.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου