Ενα τσουνάμι φαρμακερών σχολίων σηκώθηκε μαζί με τα καινούρια talk shows, καθώς παρουσιαστές και φιλοξενούμενοι επιδίδονται σε μια ανελέητη ανταλλαγή χολής. Η τάση έρχεται από την Αμερική, οι Ελληνες όμως ξέρουν να κράζουν καλύτερα από κάθε άλλον - και το αποδεικνύουν καθημερινά
Η σεζόν 2013-14 θα μείνει στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης ως μια χρονιά-ορόσημο, ως η στιγμή που η εγχώρια show-biz απέρριψε το καθωσπρέπει προσωπείο της και σφιχταγκάλιασε το ξεκατίνιασμα. Παρουσιαστές και καλεσμένοι σε talk shows κράζουν εαυτούς και αλλήλους με μια πρωτόγνωρη άνεση και ελευθερία, σαν να αποτίναξαν από τον τράχηλό τους έναν αβάσταχτο ζυγό. «Χώσε και σώσε» είναι το σύνθημα και το φαρμάκι ξεχύνεται ποταμηδόν από τα πρωινάδικα ίσαμε τα μεταμεσονύχτια με μεγάλη φροντίδα προκειμένου καμία ζώνη να μη μείνει παραπονεμένη.Και είναι τόσο αυξημένη η ζήτηση για χολή εσχάτως -λες και τα προηγούμενα χρόνια οι Ελληνες ήμασταν υπόδειγμα αβροφροσύνης και λεπτεπίλεπτων τρόπων- ώστε κάποιοι κάνουν διπλοβάρδιες, όπως ο Νίκος Μουτσινάς που έχει στήσει δύο πολυβολεία, ένα στο «Δέστε τους» και άλλο ένα στον νέο προσωπικό του τηλε-άμβωνα, το «Νικ Ο’Κλοκ». Αλλά και η Ναταλία Γερμανού πρωταγωνίστησε, τόσο ως οικοδέσποινα στο «Η Γερμανού ξανάρχεται» όσο και ως φιλοξενούμενη, σε ένα ρεσιτάλ από μπηχτές, συγκεκαλυμμένες ή και ανοιχτές, προς διάφορους.
Καθώς το ένα μετά το άλλο τα νέα σόου παίρνουν τη θέση τους στο πρόγραμμα της TV, οι ομοβροντίες και τα διασταυρούμενα πυρά ανάμεσα στους «επώνυμους» κάνουν τους ανώνυμους να μην ξέρουν από πού θα τους έρθει η επόμενη ρουκέτα, από ποιο βόλι να πρωτοφυλαχτούν. Ο κατάλογος των αντιμαχόμενων παρατάξεων διευρύνεται διαρκώς, καθώς το μήνυμα διαδίδεται στους σελεμπριτο-κύκλους.
Ενδεικτικά και επιγραμματικά αναφέρουμε τις εξής συρράξεις: Κωνσταντίνα Vs Ευαγγελίας Αραβανή και διοργάνωσης «Dancing with the stars». Ναταλία Γερμανού Vs ALPHA και Κωνσταντίνας Σπυροπούλου. Δημήτρης Ουγγαρέζος Vs Ναταλίας. Λιάνα Κανέλλη Vs ζεύγους Λιάγκα και ζεύγους Κωστόπουλου. Ελεονώρα Μελέτη Vs Φαίης Σκορδά και Κατερίνας Καραβάτου. Νάντια Μπουλέ Vs ανώνυμου πανελίστα. Ελένη Γερασιμίδου Vs Λάκη Λαζόπουλου. Νίκος Μουτσινάς Vs Ναταλίας Γερμανού. Μουτσινάς Vs Μάνου Ιωάννου. Μουτσινάς Vs οποιουδήποτε (κουράγιο, Νίκο, ακόμη και η Ελεν Ντε Τζενέρις από χαμηλά ξεκίνησε).
Ωστόσο, πέραν των απευθείας βολών, υπάρχει και το «τουρλουμπούκι», μια κατηγορία συγκρούσεων όπου κανείς από τους εμπλεκομένους -και ακόμη λιγότερο οι θεατές- είναι σε θέση να βγάλει άκρη για το ποιος τη λέει σε ποιον και γιατί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το μείζον ζήτημα που έκανε μαλλιά κουβάρια τα αντίπαλα πρωινάδικα Λιάγκα - Κωστόπουλου, τον Στέλιο Ρόκκο και τη Νατάσα Θεοδωρίδου, μια πολλαπλή κρίση που θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε διαστρικό πόλεμο εάν ο Μέγας Πέτρος δεν αποφάσιζε να λογοκρίνει «την κατινιά», όπως τη χαρακτήρισε, και να μη δώσει συνέχεια στο φλέγον θέμα, αφήνοντάς το να καεί μόνο του παράμερα. Κι έτσι τελικά δεν κοινοποιήθηκε ευρέως η απάντηση του Στέλιου Ρόκκου στον Γιώργο Λιάγκα, ο οποίος διατύπωσε τη θεωρία ότι η Νατάσα Θεοδωρίδου τα έχει πάρει στο κρανίο επειδή ο Ρόκκος διεκδικεί τις δάφνες του πρώτου ονόματος στο σχήμα του «Κέντρου Αθηνών». Το βέτο και η λογοκρισία Κωστόπουλου ήταν πραγματικά αυθαίρετη και άκαρδη, καθώς στέρησε από τους τηλεθεατές ένα συναρπαστικό μίνι σίριαλ.
Το ότι ο Νίκος Μουτσινάς στη δεύτερη εκπομπή του κάλεσε τη Λιάνα Κανέλλη και όχι, π.χ., τον αφόρητα διπλωματικό Δημήτρη Αβραμόπουλο δεν οφείλεται στο ότι το «Νικ Ο’ Κλοκ» αδιαφορεί για τον ευαίσθητο τομέα της εθνικής άμυνας, αλλά στο ότι η αθυροστομία της κυρίας Κανέλλη ταιριάζει γάντι στις τηλεοπτικές προσδοκίες.
Θάψτε με κι εμένα
Εξ ου και ο Μουτσινάς πάσαρε στην Κανέλλη, η οποία έκανε αυτό που ξέρει όσο πολύ λίγοι παίκτες στο γυαλί: κάρφωνε. Χαρακτήρισε «χάλι» το προφίλ των φετινών πρωινάδικων σε ΑΝΤ1 και MEGA, φτάνοντας μέχρι του σημείου να παρομοιάσει τα ζεύγη των παρουσιαστών στη ζωή και την TV που διαφεντεύουν τις συγκεκριμένες εκπομπές με τον διπλό κοινοβουλευτικό μπελά που έχει βρει η ίδια από τους Νίκο Μιχαλολιάκο και Ελένη Ζαρούλια. Δικαίως ο Γιώργος Λιάγκας εξανέστη και διαμαρτυρήθηκε - αν και προτίμησε να δώσει τόπο στην οργή ένεκα του σεβασμού που τρέφει στην κυρία Κανέλλη. Κι ενώ η Φαίη Σκορδά περιποιούνταν τα τραύματα στην υπόληψη του συζύγου της, η Ελεονώρα Μελέτη υπενθύμισε και αυτή την παρουσία της, ρίχνοντας μια ψηλοκρεμαστή βολή: «Σκορδά και Καραβάτου είχαν άνωθεν εντολή να με σταυρώνουν» - και δεν εννοούσε κάποια συμμετοχή της σε εκλογές. Ενδεικτικό, δε, του πώς λειτουργεί το ντόμινο των λεκτικών πυρκαγιών και της ταχύτητας με την οποία η φωτιά της μπηχτής κατατρώει στρέμματα μιντιακού δάσους αποτελεί το γεγονός ότι η καταγγελία της Μελέτη ήρθε από σπόντα, καθώς πυροδοτήθηκε από ένα παρεμφερές σχόλιο που έκανε στο «ΟΛΑ Τρέλα» η Νάντια Μπουλέ.
Στον όμορφο, ηθικά πλασμένο κ.λπ. κόσμο των ΜΜΕ, η γλυκιά Νάντια έπεσε θύμα ανηλεούς και ξεδιάντροπου, κατευθυνόμενου και συστηματικού θαψίματος από κάποιον που συμμετείχε ως μέλος σε τηλεοπτικό πάνελ. Μπροστά σε τόση κακία, η πικρία της Κωνσταντίνας, επειδή θεώρησε άδικο τον αποκλεισμό της από τη συνέχεια του DWTS, καθώς αναγκάστηκε να κατέβει από το τρένο του χορευτικού σόου μόλις στη δεύτερη εκπομπή, μοιάζει με παράπονο έφηβης που η μαμά της δεν την αφήνει να περάσει το βράδυ στο σπίτι της κολλητής της.
Ναταλία και Μουτσινάς πάνοπλοι
Ο αδιάψευστος δείκτης ότι η εποχή έχει αλλάξει στην ελληνική TV είναι όταν βλέπεις τη Ναταλία Γερμανού με κόκκινη τουαλέτα να σαρκάζει αγρίως όσους την κακολογούν μέσω ενός προσεκτικά τολμηρού αυτοσαρκασμού. Το πρώτο νούμερο περιλάμβανε το μπουκέτο του θιάσου «Ανδρες έτοιμοι για όλα» που, ως γνωστόν, πάνε με όλα. Κατόπιν οι ξανθές που χτύπησαν την παρουσιάστρια -δήθεν- πισώπλατα καταλαμβάνοντας το πλατό του «Η Γερμανού ξανάρχεται», και δη στα πρώτα λεπτά της παρθενικής εκπομπής του σόου.
Η βόμβα όμως δεν έσκασε όταν η Ναταλία κάλυψε τη μισογύμνια του Μάνου Ιωάννου κλείνοντάς του το πουκάμισο με την τρυφερή και διφορούμενη ατάκα «κουμπώσου εσύ, θα πουντιάσεις», αλλά όταν επιτέθηκε στον ALPHA με τη φράση: «Από τον ΑΝΤ1 με διαβεβαίωσαν ότι φέτος θα είμαι εντελώς μόνη μου, η μοναδική παρουσιάστρια, χωρίς απρόσμενες εκπλήξεις. Θα είμαι η μοναδική ξανθιά στο πλατό» κ.λπ. Με αυτή την κίνηση η Ναταλία Γερμανού εγκαινίασε το επιχειρηματικό ξεκατίνιασμα, τη μεταφορά του πετροπόλεμου από τα άτομα στους σταθμούς.
Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, η οποία έπιασε το υπονοούμενο, μερικές ημέρες αργότερα ψέλλισε κάτι σαν «συγγνώμη» για κάποιο σχόλιό της που παρεξηγήθηκε, πάντα σχετικά με τη Γερμανού. Η πολύπειρη Ναταλία, όμως, έχει ήδη πάρει φόρα - ακόμη και εάν μοιάζει να έχει πάρει Καλάσνικοφ για να εξολοθρεύσει ένα κουνούπι.
Η Ναταλία όμως αποτόλμησε άλλη μία πρωτοτυπία, μιλώντας ανοιχτά, κάνοντας δηλαδή ευθεία επίθεση στους ψιθύρους ότι η ιδέα για την εκπομπή και ιδιαίτερα το ύφος της παρουσίασης είναι κλεμμένα από δημοφιλή αμερικανικά σόου, όπως αυτό της αντισυμβατικής Ελεν Ντε Τζενέρις και της επίμονα επιθετικής -αν όχι προσβλητικής- Τσέλσι Χάντλερ, το πολυσυζητημένο «Chelsea Lately» του E! Entertainment. Υποτίθεται ότι κατονομάζοντας και χλευάζοντας τις επιρροές της, η Ναταλία ξόρκισε τη μομφή ότι η τελευταία φουρνιά των ελληνικών talk shows κοπιάρει τα αμερικανικά. Ωστόσο, στην πραγματικότητα επιβεβαίωσε αυτό που υποπτεύονταν όλοι όσοι έχουν παρακολουθήσει, έστω και για λίγα λεπτά, τις αυθεντικές εκπομπές της αλλοδαπής TV. Κι αυτός που φαίνεται να έχει συλλάβει καλύτερα το νόημα του αλά αμερικέν ξεκατινιάσματος είναι ο Νίκος Μουτσινάς. Ο συγκεκριμένος, μάλιστα, δεν πήρε μόνο το στυλ της Τσέλσι, αλλά και ολόκληρο το σκηνικό.
Οι ειρωνικές του παρλάτες στο «Νικ Ο’ Κλοκ» προς το παρόν χειρίζονται με σχετική ευγένεια τους επώνυμους-στόχους, αναμένεται όμως ότι το κράξιμο θα ενταθεί καθώς ο Μουτσινάς θα ξεθαρρεύει. Εξάλλου είναι ο μόνος που μπορεί να τα χώνει σαν να εξέφραζε αυθόρμητα τις σκέψεις του, παρ’ όλο που οι φαρμακεροί του μονόλογοι είναι εκ των προτέρων γραμμένοι. Για την τιμή των όπλων, πάντως, ο ηθοποιός-παρουσιαστής-σόουμαν κ.λπ. καυτηρίασε τις δηλώσεις του συντρόφου της Ναταλίας, Μάνου Ιωάννου, στις οποίες ο νέος και ωραίος αναγνώριζε την ευεργετική επιρροή που έχει ο ερωτικός του δεσμός στην επαγγελματική του αποκατάσταση.
Στην εποχή του «χώσ’ τα»
Η περίτεχνη, made in USA, σάτιρα που αποπειρώνται να εισάγουν Μουτσινάς, Γερμανού και λοιποί βασίζεται στον χρυσό κανόνα ότι «το γλείψιμο πολύ αγνόησαν, το κράξιμο ουδείς». Το παροιμιώδες ελληνικό κουτσομπολιό ανακάλυψε την Αμερική, η ήπειρος όμως του «χώσ’ τα» ήταν πάντα στη θέση της. Η παλιά καλή επιθεώρηση δεν έκανε τίποτε άλλο από το να διακωμωδεί καταστάσεις και πρόσωπα, στην καλύτερη περίπτωση αποφεύγοντας να ασχοληθεί με το εάν π.χ. ο Ματέο Παντζόπουλος κάνει ανταύγειες στα μαλλιά του, ένα θέμα με το οποίο ασχολήθηκε επισταμένως ο Γιώργος Λιάγκας. Με την τάση υπερβολής που μας διακατέχει ως Ελληνες, είναι βέβαιο ότι η Κατινιάδα δεν θα μείνει στις ανταύγειες αλλά θα πάει και στη ρίζα, ή ακόμη πιο βαθιά - και, οπωσδήποτε, πιο χαμηλά.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου