Ανάδοχο απέκτησε το πολύπαθο έργο της κατασκευής της σύνδεσης των Νέων Μουδανιών με την Ποτίδαια. Η δημοπρασία της «Εγνατία Οδός ΑΕ» στέφθηκε με επιτυχία, συγκεντρώνοντας μεγάλο ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιριών, που
.......
κατέθεσαν προσφορές. Η ανακοίνωση του αναδόχου (μειοδότη) θα γίνει επισήμως σε μία εβδομάδα με δέκα μέρες, όταν θα ολοκληρωθεί και ο έλεγχος των εγγυητικών που κατατέθηκαν.
Στην ουσία, όμως, ο πρώτος της λίστας των μειοδοτών που θα είναι εντάξει και με την εγγυητική θα αναλάβει την κατασκευή του έργου, οπότε, με δεδομένες τις πολλές προσφορές, το έργο αποκτά κατασκευαστή. Το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού που έχει μείνει «τυφλό» εδώ και χρόνια έχει πλέον ακόμη μια ευκαιρία να κατασκευαστεί και να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που έχει ο υπάρχων δρόμος. Εφόσον όμως η χτεσινή δημοπρασία δεν είχε αίσιο τέλος, κινδύνευε να χάσει τη χρηματοδότησή του από τα κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ - Ενίσχυση Προσπελασιμότητας).
Εργοτάξια στο κομμάτι του δρόμου, που είναι από τα πλέον επικίνδυνα σε εθνικό οδικό δίκτυο, αναμένεται να εγκατασταθούν μέχρι το τέλος του έτους. Οι αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής και κυρίως παρόδιων επιχειρήσεων καθυστέρησαν την κατασκευή του έργου για περισσότερα από έξι χρόνια, ενώ τελικά δημοπρατήθηκε το τμήμα χωρίς το τελευταίο χιλιόμετρο πριν από τη γέφυρα της Ποτίδαιας.
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος, ο κεντρικός δρόμος της Κασσάνδρας αποκτά μεγαλύτερη ασφάλεια και θα είναι βελτιωμένος σε όλο το μήκος του μέχρι και την Ποτίδαια, ενώ οι εργασίες θα συνεχιστούν στα άλλα κομμάτια μέχρι την Κασσανδρεία, σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό.
Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» ουσιαστικά οδηγήθηκε στη δημοπράτηση των 4,2 (αντί 5,2) χλμ., για να μη χαθεί η χρηματοδότηση (προϋπολογισμός 19 εκατομμύρια ευρώ). Υπήρξε η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την πιθανότητα να θιγεί περιοχή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, παρότι είναι γνωστό πως η κύρια αντίδραση προήλθε (από το 2006) από τους παρόδιους καταστηματάρχες. Ακολούθησαν χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες, μέχρι τον ορισμό τιμής μονάδας και την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων.
Στο συγκεκριμένο τμήμα παρατηρούνται ακόμη και μετά την κατασκευή του υπόλοιπου δρόμου μέχρι τη Θεσσαλονίκη ουρές χιλιομέτρων τα καλοκαίρια, με μποτιλιαρίσματα και απίστευτη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, καθώς ο δρόμος στενεύει στη μία λωρίδα κυκλοφορίας και υπάρχουν πολλές απρόβλεπτες κάθετες κινήσεις, που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των διερχομένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κίνηση τους θερινούς μήνες υπολογίζεται καθημερινά σε 20.000 οχήματα και το Σαββατοκύριακο σε περισσότερα από 35.000.
Ο συμβατικός χρόνος κατασκευής είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της «Εγνατία Οδός ΑΕ», ο δρόμος θα αποκτήσει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας, ενώ θα κατασκευαστεί και παράπλευρο οδικό δίκτυο, αλλά και ανισόπεδος κόμβος στα Νέα Μουδανιά (ολοκλήρωση του υφιστάμενου).
Θέρμη - Γαλάτιστα
Στις εκκρεμότητες των συνδέσεων της Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνεται και ο βόρειος άξονας από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα. Αλλος ένας πολύ επικίνδυνος δρόμος, που καθυστέρησε επί πολλά χρόνια να κατασκευαστεί και γνώρισε επίσης σημαντικές αντιδράσεις.
Ηδη η «Εγνατία Οδός ΑΕ», που έχει αναλάβει και αυτό το έργο, υπέγραψε τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο και με προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ θα βελτιώσει και θα διαπλατύνει το συγκεκριμένο τμήμα, ώστε να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που έχει ο δρόμος από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο. Το μήκος του δρόμου είναι 20,4 χλμ. και αποφασίστηκε ένα μέρος του να διαπλατυνθεί κι ένα μέρος (ειδικά αυτό στο οποίο υπάρχουν οι πολλές επικίνδυνες στροφές πριν από τη Γαλάτιστα) να αλλάξει χάραξη. Ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 30 μήνες, ενώ ήδη ολοκληρώνονται και οι απαλλοτριώσεις
πηγή:«Αγγελιοφόρος»
.......
κατέθεσαν προσφορές. Η ανακοίνωση του αναδόχου (μειοδότη) θα γίνει επισήμως σε μία εβδομάδα με δέκα μέρες, όταν θα ολοκληρωθεί και ο έλεγχος των εγγυητικών που κατατέθηκαν.
Στην ουσία, όμως, ο πρώτος της λίστας των μειοδοτών που θα είναι εντάξει και με την εγγυητική θα αναλάβει την κατασκευή του έργου, οπότε, με δεδομένες τις πολλές προσφορές, το έργο αποκτά κατασκευαστή. Το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού που έχει μείνει «τυφλό» εδώ και χρόνια έχει πλέον ακόμη μια ευκαιρία να κατασκευαστεί και να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που έχει ο υπάρχων δρόμος. Εφόσον όμως η χτεσινή δημοπρασία δεν είχε αίσιο τέλος, κινδύνευε να χάσει τη χρηματοδότησή του από τα κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ - Ενίσχυση Προσπελασιμότητας).
Εργοτάξια στο κομμάτι του δρόμου, που είναι από τα πλέον επικίνδυνα σε εθνικό οδικό δίκτυο, αναμένεται να εγκατασταθούν μέχρι το τέλος του έτους. Οι αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής και κυρίως παρόδιων επιχειρήσεων καθυστέρησαν την κατασκευή του έργου για περισσότερα από έξι χρόνια, ενώ τελικά δημοπρατήθηκε το τμήμα χωρίς το τελευταίο χιλιόμετρο πριν από τη γέφυρα της Ποτίδαιας.
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος, ο κεντρικός δρόμος της Κασσάνδρας αποκτά μεγαλύτερη ασφάλεια και θα είναι βελτιωμένος σε όλο το μήκος του μέχρι και την Ποτίδαια, ενώ οι εργασίες θα συνεχιστούν στα άλλα κομμάτια μέχρι την Κασσανδρεία, σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό.
Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» ουσιαστικά οδηγήθηκε στη δημοπράτηση των 4,2 (αντί 5,2) χλμ., για να μη χαθεί η χρηματοδότηση (προϋπολογισμός 19 εκατομμύρια ευρώ). Υπήρξε η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την πιθανότητα να θιγεί περιοχή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, παρότι είναι γνωστό πως η κύρια αντίδραση προήλθε (από το 2006) από τους παρόδιους καταστηματάρχες. Ακολούθησαν χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες, μέχρι τον ορισμό τιμής μονάδας και την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων.
Στο συγκεκριμένο τμήμα παρατηρούνται ακόμη και μετά την κατασκευή του υπόλοιπου δρόμου μέχρι τη Θεσσαλονίκη ουρές χιλιομέτρων τα καλοκαίρια, με μποτιλιαρίσματα και απίστευτη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, καθώς ο δρόμος στενεύει στη μία λωρίδα κυκλοφορίας και υπάρχουν πολλές απρόβλεπτες κάθετες κινήσεις, που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των διερχομένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κίνηση τους θερινούς μήνες υπολογίζεται καθημερινά σε 20.000 οχήματα και το Σαββατοκύριακο σε περισσότερα από 35.000.
Ο συμβατικός χρόνος κατασκευής είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της «Εγνατία Οδός ΑΕ», ο δρόμος θα αποκτήσει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας, ενώ θα κατασκευαστεί και παράπλευρο οδικό δίκτυο, αλλά και ανισόπεδος κόμβος στα Νέα Μουδανιά (ολοκλήρωση του υφιστάμενου).
Θέρμη - Γαλάτιστα
Στις εκκρεμότητες των συνδέσεων της Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνεται και ο βόρειος άξονας από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα. Αλλος ένας πολύ επικίνδυνος δρόμος, που καθυστέρησε επί πολλά χρόνια να κατασκευαστεί και γνώρισε επίσης σημαντικές αντιδράσεις.
Ηδη η «Εγνατία Οδός ΑΕ», που έχει αναλάβει και αυτό το έργο, υπέγραψε τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο και με προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ θα βελτιώσει και θα διαπλατύνει το συγκεκριμένο τμήμα, ώστε να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που έχει ο δρόμος από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο. Το μήκος του δρόμου είναι 20,4 χλμ. και αποφασίστηκε ένα μέρος του να διαπλατυνθεί κι ένα μέρος (ειδικά αυτό στο οποίο υπάρχουν οι πολλές επικίνδυνες στροφές πριν από τη Γαλάτιστα) να αλλάξει χάραξη. Ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 30 μήνες, ενώ ήδη ολοκληρώνονται και οι απαλλοτριώσεις
πηγή:«Αγγελιοφόρος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου