Μόνο στον κεντρικό δήμο από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα υπολογίζεται πως έχουν τοποθετηθεί περισσότερα από 500 προειδοποιητικά αυτοκόλλητα, ενώ ο μέσος όρος των αυτοκινήτων που αποσύρονται έφτασε στα 60 το μήνα!
Τα στοιχεία από το Τμήμα Περισυλλογής Εγκαταλειμμένων Αυτοκινήτων (ή Γραφείο Αποκομιδής Εγκαταλελειμμένων Οχημάτων) του δήμου Θεσσαλονίκης είναι αποδεικτικά του πλήγματος που έχουν δεχτεί στην τσέπη τους οι Θεσσαλονικείς. Οπως δήλωσε ο υπεύθυνος του τμήματος, Δημήτρης Σιώψης, «οι συμπολίτες μας που αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους, τη συντήρησή τους και τη στάθμευσή τους πολλαπλασιάζονται διαρκώς. Το φαινόμενο των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων και ειδικά των πλασματικά εγκαταλειμμένων στους δρόμους της πόλης εμφανίζει από την αρχή του έτους μεγάλη έξαρση. Εμείς ως υπηρεσία προσπαθούμε να φερθούμε με κοινωνικό τρόπο, συνυπολογίζοντας την κατάσταση στην οποία περιέρχονται οι δημότες, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε και τα στραβά μάτια... Παρακαλούμε τους πάντες, όταν παραδίδουν πινακίδες, να μην εγκαταλείπουν τα οχήματά τους στους δρόμους. Υπάρχουν άλλοι πολίτες, οι οποίοι κάνουν καταγγελίες, υπάρχουν και οι έλεγχοι της υπηρεσίας, οπότε θα πρέπει, όταν τους ειδοποιούμε, να βρουν τρόπο να μεταφέρουν τα οχήματά τους, αλλιώς πρέπει να τα πάρουμε και να τα ανακυκλώσουμε».
2.500 ΙΧ σε δέκα χρόνια
Είναι χαρακτηριστικό πως πλέον ο μέσος όρος των εγκαταλειμμένων οχημάτων που αποσύρονται μηνιαίως από τον κεντρικό δήμο φτάνει στα 60, όταν πέρσι ήταν πολύ λιγότερα (το πολύ μέχρι 40). Ο τωρινός μηνιαίος μέσος όρος πλησιάζει εκείνον του 1999, όταν ξεκίνησε η αποκομιδή εγκαταλειμμένων οχημάτων και ο αριθμός των άχρηστων τετράτροχων ήταν πολύ μεγάλος.
Από το 1999 μέχρι το τέλος του 2009 αποσύρθηκαν από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης συνολικά 8.500 οχήματα και απελευθερώθηκαν έτσι τουλάχιστον επιπλέον 2.500 θέσεις στάθμευσης (συνολικά 10.100).
«Με την έναρξη του τρέχοντος έτους αυξήθηκε πάρα πολύ ο αριθμός των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων. Δεν πρόκειται όμως για εγκαταλειμμένα με την κλασική έννοια του όρου, αλλά για πλασματικά εγκαταλειμμένα. Ενα πραγματικά εγκαταλειμμένο όχημα έχει ανοιχτά παράθυρα, ξεφούσκωτα λάστιχα και είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Εδώ πλέον έχουμε να κάνουμε με οχήματα που δεν έχουν εγκαταλειφθεί, αλλά έχουν αφεθεί σε συγκεκριμένα σημεία, διότι ο ιδιοκτήτης τους δεν μπορεί να πληρώσει αφενός τα τέλη κυκλοφορίας κι έτσι έχει καταθέσει στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας και δεν έχει πού να φυλάξει το όχημα, δεδομένου ότι δεν μπορεί να πληρώσει και πάρκινγκ. Ετσι τα αφήνουν στο δρόμο. Ο αριθμός των οχημάτων δίχως πινακίδες που υπάρχουν στις δημοτικές οδούς είναι πλέον τεράστιος. Εμείς βάζουμε τα προειδοποιητικά αυτοκόλλητα και οι ιδιοκτήτες αρχίζουν να τα μετακινούν σε άλλα σημεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα μετακινούν στα χωριά τους, εφόσον έχουν χώρους. Αλλοι μας τηλεφωνούν και μας παρακαλούν να μην αποσύρουμε τα οχήματα, διότι είναι σε άθλια οικονομική κατάσταση και δεν μπορούν να επωμιστούν τα έξοδα στάθμευσης και φύλαξης. Σε ένα μήνα κολλάμε εκατοντάδες ειδοποιήσεις και αποσύρουμε 50 - 60 αυτοκίνητα», υπογράμμισε ο κ. Σιώψης.
Μόνο την προηγούμενη Κυριακή μέσα σε ένα οκτάωρο πέντε ΙΧ πήραν το δρόμο για την ανακύκλωση. Οι υπεύθυνοι του Τμήματος Περισυλλογής Εγκαταλειμμένων Οχημάτων επισημαίνουν ότι η συνολική εικόνα για τον αριθμό των παρατημένων οχημάτων είναι πλασματικός σήμερα. «Οι ιδιοκτήτες θέλουν να κρατήσουν τα οχήματα, αλλά πώς να πληρώσουν συντήρηση, τέλη και άλλα έξοδα με τέτοια οικονομική κρίση; Το φαινόμενο της αύξησης των ΙΧ χωρίς πινακίδες στους δρόμους είναι πλέον εκρηκτικό και άρχισε να μεγαλώνει με τη μεγάλη αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των παλιών και μεγάλου κυβισμού ΙΧ. Αλλωστε, τα περισσότερα από τα πλασματικά εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα είναι μεγάλου κυβισμού και παλιά», τονίζουν τα στελέχη του δήμου.
Ενα πάρκινγκ το μήνα
Ο μεγάλος αριθμός των οχημάτων που αποσύρονται όμως πέρα από το αντιρρυπαντικό όφελος έχει και άλλη μια σημαντική ωφέλεια. Κάθε μήνα απελευθερώνονται 60 θέσεις στάθμευσης, δηλαδή δημιουργείται ένα μικρό πάρκινγκ, που, αν γινόταν ως έργο, θα κόστιζε κάποια εκατομμύρια ευρώ.
Μετά την τοποθέτηση του αυτοκόλλητου ο ιδιοκτήτης του οχήματος πρέπει να το απομακρύνει σε 45 μέρες. Αν φέρει πινακίδες, αναζητείται ο ιδιοκτήτης, επικολλάται ειδικό αυτοκόλλητο και αποστέλλεται επιστολή στον ιδιοκτήτη. Μετά 45 μέρες, αν δε γίνει τίποτα, το όχημα αποσύρεται. Οι δημότες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι υποχρεωμένοι να παραδίδουν οι ίδιοι τα αυτοκίνητά τους στις εταιρίες που έχουν οριστεί ως σύστημα διαχείρισης ή να τα παραδίδουν στο αρμόδιο τμήμα του δήμου.
http://www.agelioforos.gr/