Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Διάκριση μαθητών του ΓΕΛ Ορμύλιας σε πανελλήνιο επιστημονικό διαγωνισμό

euso-2017Η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ), διοργάνωσε το σαββατοκύριακο 28-29 Ιανουαρίου 2017, τον πανελλήνιο διαγωνισμό EUSO 2017, στον οποίο συμμετείχε τριμελής ομάδα του ΓΕΛ Ορμύλιας και απαρτιζόταν από τους: Γκανάτσιου Χριστιάννα, Καραγκιοζά Γιάννη και Ματσιώρη Γιώργο. Η συνοδός καθηγήτρια της ομάδας ήταν η κα Λεδάκη Άννα (Φυσικός), ενώ οι καθηγητές που προετοίμασαν τα παιδιά ήταν, εκτός της κας Λεδάκη στη Φυσική, ο κος Μπόκιας Ιωάννης στη Χημεία και ο κος Οικονομούδης Ιωάννης στη Βιολογία.

Ο πανελλήνιος διαγωνισμός EUSO 2017
Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δύο φάσεις. Η Α’ φάση, διενεργείται ανά νομό, από τον οποίο προκρίνεται μόνο μία (1) ομάδα (με εξαίρεση τη Θεσ/νίκη και την Αθήνα απ’ όπου προκρίνονται περισσότερες). Το ΓΕΛ Ορμύλιας προκρίθηκε στη Β’ φάση, από τον τοπικό διαγωνισμό που διεξήχθη τον Δεκέμβρη του 2016 στο Ε.Κ.Φ.Ε. Πολυγύρου. Συνολικά στην Α’ φάση πανελληνίως, συμμετείχαν φέτος 383 ομάδες και 1149 μαθητές.
Στη Β’ φάση προκρίθηκαν 72 ομάδες, 26 στον Βόρειο διαγωνισμό και 46 στον Νότιο. Η ομάδα του ΓΕΛ Ορμύλιας κατέλαβε την 4η θέση στον Βόρειο διαγωνισμό, μία σημαντική διάκριση τόσο για τα παιδιά και για το σχολείο μας όσο και για την κοινωνία μας.
Η πρώτη ομάδα του Νοτίου και η πρώτη ομάδα του Βορείου διαγωνισμού, συγκρότησαν την πανελλήνια ομάδα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στην 15η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών, ενώ αντίστοιχα οι δεύτερες ομάδες συγκρότησαν την ομάδα που θα συμμετάσχει στην επόμενη Βαλκανιάδα.
Από αριστερά: η Χριστιάννα, ο Γιάννης και ο Γιώργος
Συναντήσαμε αυτά τα παιδιά, συνομιλήσαμε μαζί τους και μας περιέγραψαν την μοναδική αυτή εμπειρία τους.
  1. Γεια σας παιδιά και συγχαρητήρια για τη διάκρισή σας. Ο διαγωνισμός αυτός είχε να κάνει με τη φυσική, τη βιολογία και τη χημεία. Απαιτούνταν γνώσεις αποκλειστικά από τη σχολική ύλη ή όχι;
    Όχι αποκλειστικά. Ήταν αναγκαία η θεωρία από τα μαθήματα του σχολείου ως ένα βαθμό, αλλά όχι και απαραίτητη, μιας και μας δινόταν μέρος της θεωρίας την ώρα του διαγωνισμού. Απαιτούσε κυρίως να μπορείς να χρησιμοποιείς σωστά τα όργανα μετρήσεων, και να κάνεις σωστούς υπολογισμούς.
  2. Πόσο κράτησε η προετοιμασία σας για τον διαγωνισμό;
    Ξεκινήσαμε σχετικά αργά, αφού για τη Β’ φάση προετοιμαστήκαμε περίπου δύο βδομάδες καθώς αργήσαμε να αποφασίσουμε αν θα συμμετάσχουμε.
  3. Καταλάβατε την 4η θέση στο διαγωνισμό. Πως τα πήγατε στους επί μέρους διαγωνισμούς;
    Στη Βιολογία και στη Φυσική πήραμε διάκριση μιας και πήραμε τη 2η και 4η θέση αντίστοιχα, αλλά στη Χημεία δεν τα πήγαμε και τόσο καλά… (γέλια)
  4. Περιγράψτε μου τον διαγωνισμό της Βιολογίας.
    Στον διαγωνισμό της Βιολογίας μας έδωσαν δύο είδη μελιού από τα οποία έπρεπε να αποφανθούμε ποιο είναι νοθευμένο και ποιο είναι καθαρό, δηλαδή ποιο είχε υποστεί κάποια επεξεργασία και ποιο όχι. Έπρεπε να παρατηρήσουμε με το μικροσκόπιο ποιο είχε περισσότερους γυρεόκοκκους, δηλαδή δεν είχε υποστεί επεξεργασία και άρα ήταν γνήσιο. Δεν ήταν εύκολο μιας και οι εικόνες και των δύο δειγμάτων, ήταν σχεδόν πανομοιότυπες.
    Σ’ αυτόν τον διαγωνισμό είχαμε και την καλύτερή μας επίδοση, τη 2η θέση.
  5. Ο διαγωνισμός της Φυσικής;
    Στον διαγωνισμό της Φυσικής αγχωθήκαμε αρκετά, μιας και ενώ είχαμε μία ώρα στη διάθεσή μας, λύσαμε το 90% των θεμάτων στα τελευταία πέντε λεπτά. Μας πήραν πολύ ώρα οι μετρήσεις καθώς απαιτούσαν πολλή λεπτομέρεια.
    Το πείραμα είχε ένα ποτήρι με λάδι και ένα ποτήρι με νερό τα οποία συνδέονταν με ένα σωληνάκι και έπρεπε να κάνουμε πέντε μετρήσεις, να βρούμε πυκνότητες, πιέσεις, συντελεστές κ. ά. .
    Σ’ αυτόν τον διαγωνισμό καταλάβαμε την 4η θέση.
  6. Εφόσον δύο ομάδες κατάφερναν και έλυναν τα θέματα σωστά, ποια θα έπαιρνε περισσότερους βαθμούς και γιατί; Αυτή που θα τα έλυνε πρώτη;
    Όχι, δεν ήταν θέμα χρόνου. Υπήρχε ένας επιτηρητής ανά ομάδα ο οποίος έβγαζε τη βαθμολογία. Εκτός από το προφανές -τη λύση των θεμάτων- υπήρχαν κι άλλοι παράγοντες που επηρέαζαν την τελική βαθμολογία, όπως η συνεργασία της ομάδας, το κατά πόσο πρόσεχε μία ομάδα τα όργανα και τα σκεύη που χρησιμοποιούσε, καθώς και η ευρύτερη δεξιοτεχνία στη χρήση τους.
  7. Ποια ήταν η τελική βαθμολογία σας;
    Αρχικά, το άριστα ήταν οι 300 βαθμοί. Οι πρώτοι δύο ισοψήφησαν στους  229 βαθμούς, η τρίτη ομάδα είχε 216 ενώ εμείς είχαμε 206,5 βαθμούς. Η πρώτη ομάδα προκρίθηκε στην Πανευρωπαϊκή Ολυμπιάδα ενώ η δεύτερη στη Βαλκανιάδα.
  8. Πως σας φάνηκε η όλη διαδικασία του διαγωνισμού;
    Καταρχάς ήταν εμπειρία ζωής. Αποκτήσαμε αρκετές γνώσεις, νέες εμπειρίες, καινούριες γνωριμίες ενώ πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία που έγινε τη μέρα της βράβευσης από τον κο Κουμαρά, καθηγητή πανεπιστημίου (ΑΠΘ). Αναφέρθηκε στο πως εμπλέκεται η φυσική στη ζωή μας και στην καθημερινότητα μας, στις αποφάσεις μας και στο τι είναι πραγματικά οι φυσικές επιστήμες. Ίσως αυτή η ομιλία να διεύρυνε τους πνευματικούς μας ορίζοντες, περισσότερο από ότι ο ίδιος ο διαγωνισμός.
    Να προσθέσουμε ότι στην εποχή μας, την εποχή της πνευματικής -εκτός των άλλων- κρίσης, είναι επιτακτική η ανάγκη να προβάλλονται οι πνευματικοί άνθρωποι και να προωθούνται οι απόψεις τους.
  9. Με τι θέλετε να ασχοληθείτε στο άμεσο μέλλον; Μιας και η φοιτητική σας ζωή απέχει λιγότερο από ενάμιση χρόνο.
    Γιάννης: Εγώ θέλω να περάσω στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, κατά προτίμηση στο Α.Π.Θ.
    Χριστιάννα: Δεν ξέρω ακόμα σίγουρα τι θέλω, αλλά σίγουρα κάτι παραπλήσιο στις Θετικές Επιστήμες. Ίσως Τμήμα Βιολογίας, θα δούμε. Γιώργος: Δεν έχω κατασταλάξει ακόμα, αλλά κάτι σχετικό με πολυτεχνικές σχολές, ίσως κάτι παρόμοιο με αυτό που είπε ο Γιάννης. Παιδιά, σας ευχαριστώ για το χρόνο σας. Συγχαρητήρια και πάλι για τη διάκρισή σας, κι εύχομαι να πετύχετε τους στόχους σας.

     https://ormylia.me

Δεν υπάρχουν σχόλια: