Στο πλαίσιο υλοποίησης όσων προβλέπει το τρίτο μνημόνιο, η φορολογική διοίκηση και το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησαν την Πέμπτη λίστα με τους 13.730 μεγαλύτερους οφειλέτες του Δημοσίου.
Ωστόσο, πρόκειται για έναν μακρύ κατάλογο με πτωχευμένες επιχειρήσεις εδώ και δεκαετίες, εταιρείες-μαϊμού που εξέδιδαν πλαστά και εικονικά τιμολόγια, αλλά και φυσικά πρόσωπα που αν και χρωστούν μεγάλα ποσά δεν έχουν κανένα περιουσιακό στοιχείο.
Ενδεικτικό της προχειρότητας στην κατάρτιση της λίστας των οφειλετών είναι ότι σε αυτήν περιλαμβάνονται το Μινιόν, η Πειραϊκή Πατραϊκή καθώς και η Ακρόπολις Χρηματιστηριακή με οφειλές άνω των 8 δισ. ευρώ. Είναι πασιφανές, γράφει η Καθημερινή, ότι από τις τρεις ανωτέρω περιπτώσεις το ελληνικό Δημόσιο δεν πρόκειται να βάλει ούτε ένα ευρώ στα ταμεία του.
Η λίστα που δημοσιεύθηκε θα έπρεπε να έχει ως γνώμονα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος αλλά και να βοηθήσει άλλες επιχειρήσεις προκειμένου να γνωρίζουν με ποιες εταιρείες συνεργάζονται.
Αντιθέτως, η δημοσιοποιηθείσα λίστα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, είναι μία επανέκδοση της λίστας του 2012. Στο διάστημα αυτό δεν έγινε καμία επεξεργασία των οφειλών και των οφειλετών. Δηλαδή η φορολογική διοίκηση δεν μπήκε στον κόπο να ξεχωρίσει ποιες οφειλές μπορούν να εισπραχθούν και ποιες είναι ανεπίδεκτες είσπραξης.
Σημειώνεται ότι έχει ψηφιστεί νόμος από την ελληνική Βουλή για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που είναι ανεπίδεκτες είσπραξης. Οσες λάβουν αυτόν τον χαρακτηρισμό, τίθενται στο «ψυγείο» και εφόσον προκύψουν πληροφοριακά στοιχεία επανεγγράφονται στις υποθέσεις που θεωρούνται εισπράξιμες. Ο σχετικός νόμος όμως δεν χρησιμοποιήθηκε από τη φορολογική διοίκηση. Συγκεκριμένα, ο νόμος ορίζει ότι ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οι εξής οφειλές:
• Εχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων.
• Εχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη και δεν έχουν ικανοποιηθεί πλήρως οι απαιτήσεις του Δημοσίου.
• Δεν υφίσταται πτωχευτική και μεταπτωχευτική περιουσία, ή έχει εκποιηθεί η υπάρχουσα.
Επίσης, ο νόμος ορίζει ότι κατά το χρονικό διάστημα από την καταχώριση της οφειλής στα βιβλία των ανεπίδεκτων άμεσης είσπραξης μέχρι και την ημερολογιακή λήξη του εικοστού έτους από αυτή, αναστέλλεται αυτοδίκαια η παραγραφή της, δεν χορηγείται φορολογική ενημερότητα στον οφειλέτη και σε όλα τα συνυπόχρεα πρόσωπα για οποιαδήποτε αιτία, δεσμεύονται οι τραπεζικοί και επενδυτικοί λογαριασμοί και δεν χορηγούνται πιστοποιητικά για μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, εκτός εάν το προϊόν της εκποίησης αποδοθεί στο σύνολό του στο ελληνικό Δημόσιο προς μερική αποπληρωμή των υφιστάμενων οφειλών, ή εάν αποκτηθούν περιουσιακά στοιχεία με σκοπό την εξόφληση των απαιτήσεων του ελληνικού Δημοσίου.
Επίσης, στο τεχνικό μνημόνιο που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη τονίζεται ότι θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός των οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξης
Για την ιστορία, οι 13.730 οφειλέτες χρωστούν στο ελληνικό Δημόσιο περί τα 83 δισ. ευρώ Από το ποσό αυτό εισπράξιμο θεωρείται το 15%.
Ωστόσο, πρόκειται για έναν μακρύ κατάλογο με πτωχευμένες επιχειρήσεις εδώ και δεκαετίες, εταιρείες-μαϊμού που εξέδιδαν πλαστά και εικονικά τιμολόγια, αλλά και φυσικά πρόσωπα που αν και χρωστούν μεγάλα ποσά δεν έχουν κανένα περιουσιακό στοιχείο.
Ενδεικτικό της προχειρότητας στην κατάρτιση της λίστας των οφειλετών είναι ότι σε αυτήν περιλαμβάνονται το Μινιόν, η Πειραϊκή Πατραϊκή καθώς και η Ακρόπολις Χρηματιστηριακή με οφειλές άνω των 8 δισ. ευρώ. Είναι πασιφανές, γράφει η Καθημερινή, ότι από τις τρεις ανωτέρω περιπτώσεις το ελληνικό Δημόσιο δεν πρόκειται να βάλει ούτε ένα ευρώ στα ταμεία του.
Η λίστα που δημοσιεύθηκε θα έπρεπε να έχει ως γνώμονα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος αλλά και να βοηθήσει άλλες επιχειρήσεις προκειμένου να γνωρίζουν με ποιες εταιρείες συνεργάζονται.
Αντιθέτως, η δημοσιοποιηθείσα λίστα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας, είναι μία επανέκδοση της λίστας του 2012. Στο διάστημα αυτό δεν έγινε καμία επεξεργασία των οφειλών και των οφειλετών. Δηλαδή η φορολογική διοίκηση δεν μπήκε στον κόπο να ξεχωρίσει ποιες οφειλές μπορούν να εισπραχθούν και ποιες είναι ανεπίδεκτες είσπραξης.
Σημειώνεται ότι έχει ψηφιστεί νόμος από την ελληνική Βουλή για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που είναι ανεπίδεκτες είσπραξης. Οσες λάβουν αυτόν τον χαρακτηρισμό, τίθενται στο «ψυγείο» και εφόσον προκύψουν πληροφοριακά στοιχεία επανεγγράφονται στις υποθέσεις που θεωρούνται εισπράξιμες. Ο σχετικός νόμος όμως δεν χρησιμοποιήθηκε από τη φορολογική διοίκηση. Συγκεκριμένα, ο νόμος ορίζει ότι ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται οι εξής οφειλές:
• Εχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων.
• Εχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη και δεν έχουν ικανοποιηθεί πλήρως οι απαιτήσεις του Δημοσίου.
• Δεν υφίσταται πτωχευτική και μεταπτωχευτική περιουσία, ή έχει εκποιηθεί η υπάρχουσα.
Επίσης, ο νόμος ορίζει ότι κατά το χρονικό διάστημα από την καταχώριση της οφειλής στα βιβλία των ανεπίδεκτων άμεσης είσπραξης μέχρι και την ημερολογιακή λήξη του εικοστού έτους από αυτή, αναστέλλεται αυτοδίκαια η παραγραφή της, δεν χορηγείται φορολογική ενημερότητα στον οφειλέτη και σε όλα τα συνυπόχρεα πρόσωπα για οποιαδήποτε αιτία, δεσμεύονται οι τραπεζικοί και επενδυτικοί λογαριασμοί και δεν χορηγούνται πιστοποιητικά για μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, εκτός εάν το προϊόν της εκποίησης αποδοθεί στο σύνολό του στο ελληνικό Δημόσιο προς μερική αποπληρωμή των υφιστάμενων οφειλών, ή εάν αποκτηθούν περιουσιακά στοιχεία με σκοπό την εξόφληση των απαιτήσεων του ελληνικού Δημοσίου.
Επίσης, στο τεχνικό μνημόνιο που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη τονίζεται ότι θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός των οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξης
Για την ιστορία, οι 13.730 οφειλέτες χρωστούν στο ελληνικό Δημόσιο περί τα 83 δισ. ευρώ Από το ποσό αυτό εισπράξιμο θεωρείται το 15%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου