Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Το «ελληνικό σήμα» κάνει πρεμιέρα στα γαλακτοκομικά

Πραγματικότητα, μετά μια περιπέτεια που κράτησε περίπου τέσσερα χρόνια από την έναρξη της σχετικής διαπραγμάτευσης με την Κομισιόν έως την τελική απόφαση για τη μορφή του, αποτελεί το ελληνικό σήμα.



Ηδη τρεις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των γαλακτοκομικών, και συγκεκριμένα η Vivartia, η Ολυμπος και η Γαλακτοβιομηχανία Καράλης, έχουν υποβάλει αίτηση προκειμένου να τους απονεμηθεί το ελληνικό σήμα για τα προϊόντα τους.

Υπενθυμίζεται πως ο κανονισμός απονομής στο γάλα και στα γαλακτοκομικά προϊόντα είχε καταρτισθεί από τον περασμένο Μάιο. Φορέας απονομής του ελληνικού σήματος στην εν λόγω κατηγορία προϊόντων θα είναι ο Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός-Δήμητρα (ΕΛΓΟ - Δήμητρα) με τις επιχειρήσεις να καταβάλλουν ως τέλος χρήσης 50 ευρώ ετησίως ανά προϊόν. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) το ελληνικό σήμα θα απονεμηθεί αυτοδικαίως, καθώς ήδη έχουν ελεγχθεί για την ελληνικότητά τους.

Η έτερη κατηγορία για την οποία επίσης έχει ήδη εκδοθεί κανονισμός είναι αυτή των αλκοολούχων ποτών με υπεύθυνο φορέα για την απονομή του ελληνικού σήματος το Γενικό Χημείο του Κράτους, στο οποίο μάλιστα οι ενδιαφερόμενες εταιρείες δεν θα χρειαστεί να καταβάλλουν τέλος.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Στ. Κομνηνός κατά την επίσημη παρουσίαση του ελληνικού σήματος, το προσεχές διάστημα θα εκδοθεί ο κανονισμός απονομής σήματος για τα ελαιοκομικά προϊόντα. Αίτημα για την κατάρτιση κανονισμού έχει καταθέσει ο Σύνδεσμος Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει από τις μελισσοκομικές επιχειρήσεις, από αρχιτεκτονικές εταιρείες, καθώς και από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή γυναικείων και παιδικών αξεσουάρ ένδυσης.

Το ελληνικό σήμα δημιούργησε δωρεάν, ύστερα από σχετική πρωτοβουλία της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΕΔΕ), η διαφημιστική εταιρεία Milk.

H πρωτοβουλία για την ανάπτυξη του ελληνικού σήματος ξεκίνησε το 2010, όταν αρμόδια υπουργός ήταν η κ. Λ. Κατσέλη, με τη συγκρότηση ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής. Επειτα από αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις οι σχετικές διατάξεις περιελήφθησαν την άνοιξη του 2012 στον νόμο 4072/2012. Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού που είχε πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2014 απορρίφθηκε από τη μετέπειτα ηγεσία του ΥΠΑΑΝ, η οποία τελικώς κατέληξε στο νέο σήμα.


Η Καθημερινή 

Δεν υπάρχουν σχόλια: