Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Διωγμένοι από τη Μικρά Ασία, “τουρκόσποροι” στην Ελλάδα

Σμύρνη 1922. Από τις πιο ματωμένες σελίδες στη σύγχρονη ιστορία. Όσοι Μικρασιάτες κατόρθωσαν να επιβιώσουν από τις σφαγές και την πυρπόληση της πόλης, εγκατέλειψαν τα υπάρχοντα και τον τόπο τους, μπαίνοντας σε πλοία με προορισμό την Ελλάδα.

Δεν μπορούσαν να διανοηθούν τα νέα προβλήματα που θα αντιμετώπιζαν στη μαμά πατρίδα μετά τον διωγμό. Θεωρούνταν παρακατιανοί. Ανεπιθύμητοι. Με μία λέξη; Τουρκόσποροι. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, η 83χρονη Μαρία Ασπράκη από το Μελί Μεγάρων διηγείται τα όσα βίωσαν ως Μικρασιάτες με τον ερχομό τους στην Ελλάδα.

“Η μητέρα μου, ο πατέρας μου, ο παππούς μου, η γιαγιά μου ήρθαν κυνηγημένοι από τη Μικρά Ασία. Έφυγαν κουρασμένοι και ταλαιπωρημένοι. Άφησαν τα καλά τους, τις περιουσίες τους.

Η μητέρα μου ήταν νιόπαντρη και ήρθε με μία σακούλα ρούχα. Σχεδόν όλος ο κόσμος τους κυνηγούσε. Τους αντιπαθούσαν και τους αποκαλούσαν τουρκόσπορους.

Πίστευαν πως θα τους πάρουν τις περιουσίες. Τους έδωσαν έναν συνοικισμό όπου έμειναν 80 οικογένειες. Πάμφτωχες. Επειδή όμως ήταν εργατικοί, τακτοποιήθηκαν όλοι.










Συνέχεια

Δεν υπάρχουν σχόλια: