Η κρίση έπληξε σημαντικά τον κλάδο των ταχυφαγείων και της μαζικής εστίασης...
Με... μέτρο τρώνε πλέον οι Έλληνες πίτσα και σουβλάκι, αφού η οικονομική κρίση και η άνοδος του ΦΠΑ που είχε άμεση επίπτωση στις τιμές των προϊόντων εστίασης, φαίνεται ότι τους έστρεψαν στο σπιτικό φαγητό, με σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων.
Οπως αναφέρεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος εστίασης σε καταστήματα fast food, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και η αύξηση του ΦΠΑ από 8% σε 23%, η οποία επιδείνωσε το ήδη αρνητικό κλίμα, επηρέασαν δυσμενώς τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης το 2011,
Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα fast food με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Υπό τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές όπως: «happy hours» (χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα με χαμηλότερες τιμές), χαμηλότερες χρεώσεις για online παραγγελίες, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Αναφορικά με τις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για το 2011, η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee΄s διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά.
pinnokio.gr
Με... μέτρο τρώνε πλέον οι Έλληνες πίτσα και σουβλάκι, αφού η οικονομική κρίση και η άνοδος του ΦΠΑ που είχε άμεση επίπτωση στις τιμές των προϊόντων εστίασης, φαίνεται ότι τους έστρεψαν στο σπιτικό φαγητό, με σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων.
Οπως αναφέρεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος εστίασης σε καταστήματα fast food, ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και η αύξηση του ΦΠΑ από 8% σε 23%, η οποία επιδείνωσε το ήδη αρνητικό κλίμα, επηρέασαν δυσμενώς τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης το 2011,
Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα fast food με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Υπό τις αρνητικές αυτές συνθήκες, οι εταιρείες έχουν αναπτύξει έντονο ανταγωνισμό εφαρμόζοντας πολιτικές όπως: «happy hours» (χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα με χαμηλότερες τιμές), χαμηλότερες χρεώσεις για online παραγγελίες, προσφορές σε είδος (π.χ. δωρεάν αναψυκτικό για κάθε pizza ή δωρεάν καφές με κάθε τυρόπιτα) κ.ά.
Αναφορικά με τις επιχειρηματικές εξελίξεις του κλάδου για το 2011, η μητρική McDolanld΄s, πούλησε τα 19 εταιρικά καταστήματα που διέθετε στην Ελλάδα στη Premier Capital, ενώ η αλυσίδα καταστημάτων Applebee΄s διέκοψε την λειτουργία των καταστημάτων της στην Ελλάδα, λόγω σημαντικών ζημιών και αδυναμία εκπλήρωσης οικονομικών υποχρεώσεων.
Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων εστίασης ζητούν τη μείωση του ΦΠΑ στο 9% προκειμένου να τονωθεί η αγορά.
pinnokio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου