Εκτός από τη Swiss η οποία εγκαταλείπει τη Θεσσαλονίκη από τις 27 Οκτωβρίου, και η βρετανική British Airways διαγράφει από το πτητικό της πρόγραμμα το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας.
Από τις 4 Νοεμβρίου η βρετανική British Airways που
συνδέει τρεις φορές την εβδομάδα το αεροδρόμιο Μακεδονία με το Gatwick
διακόπτει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Λονδίνο. Επιπλέον, ερωτηματικό
παραμένει κατά πόσο θα αποχωρήσει οριστικά από το αεροδρόμιο Μακεδονία
και η ιταλική Alitalia, η οποία συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Ρώμη εδώ
και 14 χρόνια με δυο πτήσεις την ημέρα. Η εταιρεία θα διακόψει τις
πτήσεις της το φθινόπωρο και προς το παρόν προτίθεται να τις επαναφέρει
το επόμενο Μάρτιο.
Την ίδια ώρα, η αυστριακή Austrian Airlines το χειμώνα πρόκειται να περιορίσει σε τρία τα......
δρομολόγιά της προς τη Βιέννη, από καθημερινά που θα είναι έως τα τέλη Οκτωβρίου.
O ανταγωνισμός από τις εταιρίες χαμηλού κόστους και ειδικότερα την Ryanair και την Easy Jet φαίνεται πως οδήγησε τις παραπάνω εταιρίες να αλλάξουν στάση.
Με αφορμή τα συνεχή δημοσιεύματα στον Τύπο για την πρόθεση
αεροπορικών εταιρειών του εξωτερικού να διακόψουν τις πτήσεις από και
προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Μετά
τον ακτοπλοϊκό και τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό, η Βόρεια Ελλάδα
βρίσκεται αντιμέτωπη και με τον αεροπορικό. Η απόφαση μεγάλων εταιρειών
του εξωτερικού να διακόψουν τους επόμενους μήνες τις πτήσεις τους από
και προς τη Θεσσαλονίκη, περιθωριοποιεί την πόλη, πλήττει τις
προοπτικές της οικονομικής της ανάπτυξης, την αποξενώνει ως τουριστικό
προορισμό και μετατρέπει τη Βόρεια Ελλάδα σε “άγονη γραμμή” της
Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μια εποχή που η ελληνική οικονομία αναζητά
“ανάσες” στον τουρισμό και την εξωστρέφεια, η επιστροφή της Μακεδονίας
και της Θράκης στον συγκοινωνιακό χάρτη της Ευρώπης είναι απαραίτητη
προϋπόθεση ανάπτυξης. Για αυτό το λόγο, σύντομα θα συναντηθώ με τους
τουριστικούς παράγοντες της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να συζητήσουμε
και να βρούμε από κοινού λύσεις για αυτό το μείζον πρόβλημα που
ανακύπτει».
Από την άλλη πλευρά, πάντως, επεκτείνονται τα δρομολόγια προς Τουρκία και Ρωσία. Συγκεκριμένα, η Turkish Airlines
σχεδιάζει από τις αρχές του 2013 να αυξήσει τα δρομολόγιά της σε δυο
καθημερινά από και προς Κωνσταντινούπολη. Έως σήμερα πραγματοποιεί έξι
πτήσεις την εβδομάδα ενώ έως τέλος του έτους πρόκειται να γίνουν επτά.
Επίσης, η Θεσσαλονίκη συνδέεται με τη Ρωσία μέσω τεσσάρων αεροπορικών
εταιριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου