Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, όπως λένε στους διαδρόμους του ΥΠΕΚΑ, πρέπει να είναι junkie του πετρελαίου, πρέπει να είναι, δηλαδή, εθισμένος στο πετρέλαιο…
Δεν εξηγείται διαφορετικά η εμμονή του να δώσει πράσινο φως στην πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε πείσμα των επιστημόνων, της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, των περιβαλλοντικών οργανώσεων, της κοινής λογικής, ακόμα και των αντιπροσώπων των αυτοκινήτων που βλέπουν την αγορά να καταρρέει και το τελευταίο που τους «έκαιγε» ήταν το εάν δεν θα πουλάνε καιπετρελαιοκίνητα. Μια εμμονή ιδιαίτερα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, ειδικά για τους κατοίκους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, πρωταθλήτριες χώρες στην εκπομπή αιωρούμενων μικροσωματιδίων.
Η αλήθεια είναι ότι ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου είναι ο μοναδικός που πανηγυρίζει με αυτήν την απόφαση δηλώνοντας δεξιά και αριστερά ότι η Ελλάδα έπαψε να είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν κυκλοφορούν πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. Αυτό, όμως, που δεν λέει ο υπουργός Περιβάλλοντος είναι ότι η Ελλάδα συνεχίζει να είναι από τις πιο βαριά πάσχουσες από ατμοσφαιρική ρύπανση χώρες και βέβαια σταθερά ουραγός σε όλους τους περιβαλλοντικούς δείκτες.
Ποιος έχει, όμως, ώρα να ασχοληθεί με αυτά τα δευτερεύοντα…
Απόφαση για… φούμο
Ένα από τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι ότι πλέον με τις νέες προδιαγραφές της Ε.Ε. για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα η χρήση τους είναι πιο οικονομική και πιο φιλική προς το περιβάλλον από εκείνη των καταλυτικών – βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
Οι επιστήμονες, όμως, το αμφισβητούν και θεωρούν ότι πρόκειται απλώς για «διαφημιστική καταιγίδα» των αυτοκινητοβιομηχανιών, που απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διευθύντρια του Γραφείου του Επιτρόπου Περιβάλλοντος Elena Visnar – Malinovska, ανέφερε κατά την επίσκεψή της στην Ελλάδα πριν από μερικούς μήνες ότι στην Ε.Ε. έχουν εντοπίσει πρόβλημα αφού υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις πραγματικές εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων κατά την κίνησή τους στις πόλεις και στις εργοστασιακές αναφορές που εμφανίζονται πολύ χαμηλότερες.
Όπως επισημαίνουν όσοι δεν περιορίζουν τη γνώση τους στις μπροσούρες των διαφημιστικών φυλλαδίων, οιπεριβαλλοντικές επιδόσεις πετρελαιοκινητήρων και βενζινοκινητήρων δεν είναι εξισωμένες αφού τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών οξειδίων του αζώτου είναι τριπλάσια στην πετρελαιοκίνηση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κανονισμό Euro 5 – διότι το Euro 6 θα εφαρμοστεί το 2014 –, οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν τον ίδιο αριθμό (5 mg/ χλμ.) με τους βενζινοκινητήρες όσον αφορά τα μικροσωματίδια και 180 mg/ χλμ. όσον αφορά τα οξείδια του αζώτου σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες που εκπέμπουν 60 mg/χλμ.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, αφού άκουσε τη γνώμη και τα επιχειρήματα επιστημονικών φορέων, περιβαλλοντικών οργανώσεων, της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ και των εκπροσώπων της αγοράς αυτοκινήτου, ζήτησε να διατηρηθεί η απαγόρευση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και να ξανασυζητηθεί τον Σεπτέμβριο του 2012, αφού μεταξύ άλλων:
♦ Το όποιο όφελος για την οικονομία δεν αντισταθμίζει τις βλάβες που προκαλούνται στην ανθρώπινη υγεία από τα αυξημένα επίπεδα οξειδίων αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων.
♦ Καταγράφει με ιδιαίτερη ανησυχία τις αναφορές για την ποιότητα των καυσίμων όπως αυτή επηρεάζεται από φαινόμενα νοθείας.
♦ Προβληματίζεται ως προς την ετοιμότητα του συστήματος ελέγχου των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων.
Την απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου την έγραψε στα παλιά του παπούτσια, όπως επίσης και τις επισημάνσεις όλων των οικολογικών φορέων, ακόμα και των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση που είχε κάνει ο πρόεδρος του ΣυνδέσμουΓιώργος Βασιλάκης: «Επτά στους δέκα αντιπροσώπους δεν θέλουν άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης γιατί διαθέτουν μεγάλο στοκ από βενζινοκίνητα οχήματα».
Όπως επισημαίνει εξάλλου ο οργανισμός ECOCITY, ο υπουργός Περιβάλλοντος προχώρησε σε αυτήν την απόφαση χωρίς να στηρίζεται σε καμιά έγκυρη μελέτη, χωρίς να λάβει υπόψη του τα πραγματικά στοιχεία αέριας ρύπανσης και χωρίς να υπολογίσει τις επιπτώσεις της καύσης πετρελαίου θέρμανσης στα νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Νοθεία και καταστροφή αυτοκινήτου
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι από 2.000 έως και 5.000 ευρώ πιο ακριβά από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα ενώ για να επωφεληθεί ο χρήστης από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου θα πρέπει να κάνει, τουλάχιστον, 25.000 χιλιόμετρα τον χρόνο καθώς και μεγάλες καθημερινά διαδρομές αφού σε συνθήκες κίνησης εντός των πόλεων η πετρελαιοκίνηση δεν αποδίδει την οικονομία που υπόσχεται. Το μεγάλο πρόβλημα για τη χώρα μας είναι, όμως, η νοθεία στο πετρέλαιο, που εάν δεν αντιμετωπιστεί οι χρήστες θα δουν τα αυτοκίνητά τους να γίνονται σμπαράλια.
Όπως έχει επισημάνει το ECOCITY, φορέας επιστημόνων που έχει ασχοληθεί σε βάθος με το θέμα της πετρελαιοκίνησης, η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μείγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης, στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες – σε όσους πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 – βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου.
Το πρόβλημα έγκειται στην ανάμειξη του πετρελαίου κίνησης με αυτό της θέρμανσης ή της ναυτιλίας, που έχουν έως και 40 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε θείο.
ΠΗΓΗ: topontiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου