Στην... αρχαιολογική σκαπάνη εξακολουθεί να σκοντάφτει η πρόοδος
του μετρό, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, πέντε χρόνια μετά την έναρξη
κατασκευής του. Ανατολικά το μετρό δεν έχει τέτοιου είδους
προβλήματα...
όμως και εκεί καταγράφονται σημαντικότατες καθυστερήσεις, με πρώτο και καλύτερο το... μπλέξιμο σχετικά με τη χάραξη του έργου.
Μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκαθαριστεί αν η βασική γραμμή θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία ή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς.Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, όπως αυτό ανακοινώθηκε από τα επίσημα χείλη του αρμόδιου υφυπουργού, προβλέπει ότι η βασική γραμμή θα είναι έτοιμη- αντί το 2012- στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015. Ωστόσο, στην αλληλογραφία του αναδόχου με την «Αττικό Μετρό ΑΕ» γίνεται λόγος για ολοκλήρωση των εργασιών το 2016, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν νέα προβλήματα και ότι θα λυθούν άμεσα όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια του έργου.
Στο σταθμό-αφετηρία του μετρό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, που είχε χαρακτηριστεί από τους αρχαιολόγους ως «μέσου αρχαιολογικού κινδύνου», οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου δέκα μήνες. Το ερχόμενο καλοκαίρι, λοιπόν, αν όλα πάνε καλά, πρόκειται να παραδοθεί στους πολίτες αναπλασμένος ο χώρος που σήμερα αποτελεί το εργοτάξιο κατασκευής του σταθμού. Ο συγκεκριμένος σταθμός θα βρίσκεται σε βάθος 16 μέτρων.
Στο σταθμό Δημοκρατίας, αλλά και στη διακλάδωση του μετρό προς τη Σταυρούπολη, εκτελούνται, όπως εδώ και αρκετά χρόνια, αρχαιολογικές ανασκαφές. Το... ευχάριστο είναι ότι οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν πριν από λίγους μήνες, στη νότια πλευρά της οδού Μοναστηρίου και τώρα πια έχει απομείνει να γίνει η ανασκαφή στο βόρειο τμήμα της οδού. Τ
Και ο σταθμός Βενιζέλου είναι παραδομένος στα χέρια των αρχαιολόγων, με την αρχαιολογική ανασκαφή να εξελίσσεται με ρυθμούς οι οποίοι για τους διερχόμενους από το κέντρο της πόλης, κυρίως, όμως, για τους καταστηματάρχες της περιοχής, δεν κρίνονται ικανοποιητικοί. Οι λαμαρίνες κρύβουν πολλά μαγαζιά από τους περαστικούς και δεν είναι λίγα τα λουκέτα που αποδίδονται στα έργα.
Αρχαιολογική ανασκαφή εκτελείται και στο σταθμό Αγίας Σοφίας, αν και εκεί αυτό το χρονικό διάστημα γίνονται κάποιες τεχνικές εργασίες, οι οποίες θα διευκολύνουν το ανασκαφικό έργο. Στο συγκεκριμένο σταθμό αναμένεται να έρθουν στο φως σπουδαιότατα ευρήματα. Η ολοκλήρωση της έρευνας στο σταθμό Αγίας Σοφίας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό. Οπως έχει ανακοινωθεί, η ανασκαφή αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013.
Στον πρώτο, εκτός του πυρίκαυστου κέντρου της πόλης, σταθμό του μετρό, αυτόν του Πανεπιστημίου, κατασκευάζονται οι προσβάσεις εισόδου-εξόδου. Ανατολικότερα, στον αύλειο χώρου του Παπαφείου, καμία εργασία δε βρίσκεται σε εξέλιξη.
Στο σταθμό Ευκλείδη, όπου εξακολουθεί να σταθμεύει ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος μετροπόντικας, εκτελούνται εργασίες κατασκευής φρεατίων εξαερισμού, αλλά και κλιμακοστασίων. Εδώ και λίγες μέρες σταθμεύει στο σταθμό Φλέμινγκ ο «Κωστίκας», ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες. Στο εργοτάξιο αυτό προχωρά η εκσκαφή και η σκυροδέτηση των φρεατίων, ενώ έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πλάκας δαπέδου στα δύο υπόγεια του σταθμού.
Στην Ανάληψη, οριστικοποιήθηκε η αντιμετώπιση των σύνθετων γεωτεχνικών προβλημάτων που εντοπίστηκαν στην περιοχή και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού.
Ανατολικότερα, δηλαδή στους σταθμούς Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία, δεν εκτελείται καμία εργασία. Η τύχη των δύο τελευταίων σταθμών είναι άγνωστη, καθώς, αν τελικά η βασική γραμμή του μετρό εκτείνεται μέχρι τη Μίκρα, δε θα κατασκευαστούν.
Πληροφορίες: Αγγελιοφόρος
Μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκαθαριστεί αν η βασική γραμμή θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία ή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς.Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, όπως αυτό ανακοινώθηκε από τα επίσημα χείλη του αρμόδιου υφυπουργού, προβλέπει ότι η βασική γραμμή θα είναι έτοιμη- αντί το 2012- στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015. Ωστόσο, στην αλληλογραφία του αναδόχου με την «Αττικό Μετρό ΑΕ» γίνεται λόγος για ολοκλήρωση των εργασιών το 2016, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν νέα προβλήματα και ότι θα λυθούν άμεσα όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια του έργου.
Στο σταθμό-αφετηρία του μετρό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, που είχε χαρακτηριστεί από τους αρχαιολόγους ως «μέσου αρχαιολογικού κινδύνου», οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου δέκα μήνες. Το ερχόμενο καλοκαίρι, λοιπόν, αν όλα πάνε καλά, πρόκειται να παραδοθεί στους πολίτες αναπλασμένος ο χώρος που σήμερα αποτελεί το εργοτάξιο κατασκευής του σταθμού. Ο συγκεκριμένος σταθμός θα βρίσκεται σε βάθος 16 μέτρων.
Στο σταθμό Δημοκρατίας, αλλά και στη διακλάδωση του μετρό προς τη Σταυρούπολη, εκτελούνται, όπως εδώ και αρκετά χρόνια, αρχαιολογικές ανασκαφές. Το... ευχάριστο είναι ότι οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν πριν από λίγους μήνες, στη νότια πλευρά της οδού Μοναστηρίου και τώρα πια έχει απομείνει να γίνει η ανασκαφή στο βόρειο τμήμα της οδού. Τ
Και ο σταθμός Βενιζέλου είναι παραδομένος στα χέρια των αρχαιολόγων, με την αρχαιολογική ανασκαφή να εξελίσσεται με ρυθμούς οι οποίοι για τους διερχόμενους από το κέντρο της πόλης, κυρίως, όμως, για τους καταστηματάρχες της περιοχής, δεν κρίνονται ικανοποιητικοί. Οι λαμαρίνες κρύβουν πολλά μαγαζιά από τους περαστικούς και δεν είναι λίγα τα λουκέτα που αποδίδονται στα έργα.
Αρχαιολογική ανασκαφή εκτελείται και στο σταθμό Αγίας Σοφίας, αν και εκεί αυτό το χρονικό διάστημα γίνονται κάποιες τεχνικές εργασίες, οι οποίες θα διευκολύνουν το ανασκαφικό έργο. Στο συγκεκριμένο σταθμό αναμένεται να έρθουν στο φως σπουδαιότατα ευρήματα. Η ολοκλήρωση της έρευνας στο σταθμό Αγίας Σοφίας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό. Οπως έχει ανακοινωθεί, η ανασκαφή αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013.
Στον πρώτο, εκτός του πυρίκαυστου κέντρου της πόλης, σταθμό του μετρό, αυτόν του Πανεπιστημίου, κατασκευάζονται οι προσβάσεις εισόδου-εξόδου. Ανατολικότερα, στον αύλειο χώρου του Παπαφείου, καμία εργασία δε βρίσκεται σε εξέλιξη.
Στο σταθμό Ευκλείδη, όπου εξακολουθεί να σταθμεύει ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος μετροπόντικας, εκτελούνται εργασίες κατασκευής φρεατίων εξαερισμού, αλλά και κλιμακοστασίων. Εδώ και λίγες μέρες σταθμεύει στο σταθμό Φλέμινγκ ο «Κωστίκας», ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες. Στο εργοτάξιο αυτό προχωρά η εκσκαφή και η σκυροδέτηση των φρεατίων, ενώ έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πλάκας δαπέδου στα δύο υπόγεια του σταθμού.
Στην Ανάληψη, οριστικοποιήθηκε η αντιμετώπιση των σύνθετων γεωτεχνικών προβλημάτων που εντοπίστηκαν στην περιοχή και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού.
Ανατολικότερα, δηλαδή στους σταθμούς Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία, δεν εκτελείται καμία εργασία. Η τύχη των δύο τελευταίων σταθμών είναι άγνωστη, καθώς, αν τελικά η βασική γραμμή του μετρό εκτείνεται μέχρι τη Μίκρα, δε θα κατασκευαστούν.
Πληροφορίες: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου