Λιγότερες ευκαιρίες για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση προσφέρονται πλέον μέσω του διαγωνισμού ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών. Ενώ δηλαδή το 2002 οι προσφερόμενες θέσεις άγγιζαν τις 7.601, στον τελευταίο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε το 2008 – 2009 δεν ξεπέρασαν τις 4.643 (μειωμένες κατά 2.958)! Γυμναστές, θεολόγοι, φιλόλογοι και καθηγητές ιταλικής είναι οι κλάδοι που εμφανίζουν...
...τα μικρότερα ποσοστά απορρόφησης στη δημόσια εκπαίδευση, ενώ οι προοπτικές για τους δασκάλους, όπως επισημαίνουν ειδικοί, δε θα παραμείνουν τόσο ευνοϊκές τα επόμενα χρόνια.
Μάλιστα με τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων δημιουργείται ένα απόθεμα περίπου 1.600 δασκάλων, που σε συνδυασμό με την συνέχιση της εφαρμογής της αναλογίας πέντε συνταξιοδοτούμενοι προς ένα νεοδιοριζόμενο, οι φετινοί διορισμοί ενδέχεται να μην ανέλθουν ούτε καν στα περσινά επίπεδα (διορίστηκαν 1.045 δάσκαλοι).
Στον οδηγό που παρουσιάζει σήμερα ο «ΑτΚ» με τη βοήθεια του συμβούλου σταδιοδρομίας του Κέντρου Συμβουλευτικής Προσανατολισμού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δυτικής Θεσσαλονίκης, Μιχάλη Τραχαλιού, επισημαίνονται οι προοπτικές απασχόλησης που προσφέρουν οι λεγόμενες «καθηγητικές» σχολές.
Τα πανεπιστημιακά τμήματα των εκπαιδευτικών κλάδων είναι κυρίως τετραετούς διάρκειας, αλλά διαφοροποιούνται ως προς το βαθμό δυσκολίας απόκτησης του πτυχίου.
«Αυτή την περίοδο οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών Τμημάτων διορίζονται αναπληρωτές μέσα σε λίγους μήνες από τη λήψη του πτυχίου, αλλά αυτό δεν προβλέπεται να συνεχιστεί στο μέλλον.
Οσον αφορά τους υπόλοιπους κλάδους, ο χρόνος εξαρτάται από τη βαθμολογία και τα μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών», δήλωσε ο κ. Τραχαλιός.
Προοπτικές ανά κλάδο
Για τον κλάδο των μαθηματικών, όπου κάθε χρόνο εισάγονται στα σχετικά τμήματα 1.620 υποψήφιοι, η εικόνα δεν είναι ευχάριστη. Ωστόσο, καθώς οι σπουδές θετικών επιστημών είναι δύσκολες (οι πτυχιούχοι είναι πολύ λιγότεροι των εισακτέων), ο αριθμός των υποψηφίων προς διορισμό θα παρουσιάσει συγκρατημένη αύξηση.
Σε ό,τι αφορά τους φυσικούς, χημικούς, βιολόγους, γεωλόγους και γεωγράφους η κατάσταση δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί από τους πτυχιούχους (ιδίως χημικοί και βιολόγοι) δεν ενδιαφέρονται για τη διδασκαλία και κατευθύνονται μετά τη λήψη των πτυχίων τους στην έρευνα.
Για τους κλάδους των ξένων φιλολογιών η κατάσταση παρουσιάζει διαφοροποιήσεις. Με την εισαγωγή δηλαδή της αγγλικής από την α’ δημοτικού δημιουργούνται θέσεις εκπαιδευτικών.
Αντίθετα, στις υπόλοιπες ξένες φιλολογίες η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται, καθώς η Γαλλική προτιμάται όλο και λιγότερο από τους μαθητές, οι εκπαιδευτικοί της Γερμανικής έχουν εισέλθει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση και δεν αναμένονται συνταξιοδοτήσεις για να κενωθούν θέσεις, ενώ της Ιταλικής μόλις μέσα από τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχουν εισέλθει στην εκπαίδευση.
Ωστόσο, όλοι οι κλάδοι έχουν διεξόδους στην ιδιωτική εκπαίδευση και έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν το δικό τους ινστιτούτο.
Για τον κλάδο των καλλιτεχνικών οι προοπτικές προβλέπονται βελτιούμενες, καθώς οι πτυχιούχοι των σχολών αυτών δε στρέφονται όλοι στην εκπαίδευση.
Τέλος για τον κλάδο της φυσικής αγωγής, η κατάσταση είναι μη αντιστρέψιμη, καθώς από τη μια έχουν διορισθεί αρκετοί εκπαιδευτικοί τα τελευταία πέντε χρόνια και πλεονάζουν σε πολλές διευθύνσεις και από την άλλη υπάρχουν ήδη πάνω από 9.000 απόφοιτοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου