Το «πράσινο φως» για τη μαζική χρήση των αέριων καυσίμων (υγραέριο και φυσικό αέριο) από τους Έλληνες ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων αλλά και τη μείωση του κόστους μετατροπής των κινητήρων των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων δίνει το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια που αναμένεται σύντομα να γίνει νόμος του κράτους. Με το νομοσχέδιο...
...προωθείται το άνοιγμα νέων συνεργείων αερίων καυσίμων μέσα από την απελευθέρωση του επαγγέλματος αλλά και η δυνατότητα στα υφιστάμενα πρατήρια να διαθέτουν εκτός από βενζίνη και αέρια καύσιμα. Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί που πλέον επιλέγουν την «φθηνή» λύση κίνησης του αυτοκίνητους τους να διευκολύνονται στο «γέμισμα» του ... ρεζερβουάρ τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή ανά λίτρο των αερίων καυσίμων δεν ξεπερνά τα 60 με 70 λεπτά ενώ η τιμή της βενζίνης ανά λίτρο ξεπερνά το 1,5 ευρώ. Σημειώνεται ότι η μέχρι σήμερα νομοθεσία απαγόρευε ουσιαστικά το άνοιγμα νέων συνεργείων, δημιουργώντας συνθήκες κλειστού επαγγέλματος. Δεν είναι τυχαίο ότι οδηγοί ΙΧ που επιθυμούν να μετατρέψουν τους κινητήρες των αυτοκινήτων τους από βενζινοκίνητους σε υγραεριοκίνητους μπαίνουν σε λίστα αναμονής η οποία μπορεί να ξεπεράσει και τους πέντε μήνες ενώ ταυτόχρονα το κόστος μετατροπής μπορεί να φτάσει και τα 3.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Η διαδικασία μετατροπής
Η εργασία μετατροπής γίνεται από έναν μηχανικό που θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν.1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου. Μετά την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου αντίγραφο υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/1986, με την οποία ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ και αν διαπιστωθεί πως η εργασία έγινε πράγματι με βάση τους κανόνες του Υπουργείου, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.
imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου