Η πτώση των πωλήσεων πλήττει τον κλάδο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα με ανυπολόγιστες συνέπειες τόσο στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων όσο και στη διατήρηση θέσεων εργασίας. Αποκαρδιωτικά είναι τα τελευταία στοιχεία...
...από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ)• αποκαλύπτουν ότι, μέχρι το Μάρτιο και μόνο στο στενό περιβάλλον των επίσημων εμπόρων και αντιπροσώπων αυτοκινήτων που αριθμεί 20.000 εργαζόμενους είχαν χαθεί 1.800 θέσεις εργασίας (9%).
Οι εκτιμήσεις των ειδικών της αγοράς μιλούν για τουλάχιστον 3.000 απολύσεις στο εξάμηνο!
Μεταχειρισμένα
Πιο δραματική είναι η κατάσταση, λέει στην «Ι» ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, Δημήτρης Πάτσιος, στον ευρύτερο κλάδο που περιλαμβάνει τις μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ελεύθερα συνεργεία, φανοποιεία και καταστήματα που προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, απασχολούν δε συνολικά 100.000 άτομα.
Ενώ η αγορά του αυτοκινήτου κινείται σε ρυθμούς κραχ, η ανακοίνωση των τελευταίων στοιχείων από τον ΣΕΑΑ για τον μήνα Ιούνιο, δείχνει εντυπωσιακή πτώση στις πωλήσεις και επιβεβαιώνει τι βιώνουν έμποροι και εισαγωγείς καθημερινά.
Τον περασμένο Ιούνιο ταξινομήθηκαν μόλις 14.790 καινούργια οχήματα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2009 ταξινομούνταν 27.237 νέα αυτοκίνητα, με συνέπεια την συρρίκνωση της αγοράς κατά 45,7%. Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2009, οπότε είχε ήδη διαπιστωθεί πτώση κατά 8,2% ως προς το 2008, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση κατά 39,3%.
Στελέχη εισαγωγικών εταιρειών προβλέπουν ότι αν δεν αλλάξει η τάση, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα κλείσει φέτος με πωλήσεις που δεν θα ξεπερνούν τις 160.000 μονάδες. Ήδη τον Ιούνιο οι περισσότερες εταιρείες εμφανίζουν πτώση στις πωλήσεις που αγγίζει το 50% και το 70%. «Η αγορά κινείται σε επίπεδα Ρουμανίας και Βουλγαρίας», λέει στην «Ι» ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, Δημήτρης Πάτσιος.
Επισημαίνει ότι παρά τις εντυπωσιακές προσφορές των εταιρειών εισαγωγής που έχουν αναγκαστεί να απορροφήσουν τόσο τον φόρο πολυτελείας, όσο και τον αυξημένο ΦΠΑ, οι Έλληνες δεν μπαίνουν καν στον κόπο να περάσουν από τα καταστήματα. Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, πάντως, ακόμα και οι λίγοι που αγοράζουν αυτοκίνητο, επιλέγουν μικρό ή πολύ μικρό μοντέλο.
Το αποτέλεσμα είναι ότι, πέραν του προβλήματος επιβίωσης της επιχείρησης, μεγάλες απώλειες εσόδων έχουν η πολιτεία και τα δημόσια ταμεία. «Η οικονομική πολιτική με τα μέτρα που έχουν ληφθεί ειδικά για την αγορά αυτοκινήτου, έχει ως αποτέλεσμα ο κλάδος μας να είναι ο μοναδικός στο εμπόριο που καταγράφει, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τόσο μεγάλες απώλειες.
Ελπίζουμε ότι η πολιτεία θα αντιδράσει και θα καλέσει τους φορείς σε μία συζήτηση για την υιοθέτηση μέτρων που θα δώσουν ανάσα στις επιχειρήσεις και στους εργαζομένους, αλλά και έσοδα στο Δημόσιο, αφού η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου έχει προκαλέσει πολύ μεγάλη απώλεια εσόδων και από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και από το ΦΠΑ. Συνολικά υπολογίζεται ότι η απώλεια θα υπερβεί τα 300 εκατομμύρια ευρώ για το 2010», λέει ο Δημήτρης Πάτσιος.
Απόσυρση
Η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης, έστω και τροποποιημένου, ώστε να συνάδει με την οικονομική πολιτική της χώρας αλλά και να καλύπτει τις ανάγκες της αγοράς του αυτοκινήτου, είναι μονόδρομος κατά τους εισαγωγείς.
Υποστηρίζουν ότι η πολιτεία μπορεί να θεωρεί ότι η έλλειψη εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας δικαιολογεί την ανυπαρξία μέτρων στήριξης, αλλά τονίζουν ότι η διατήρηση 100.000 θέσεων εργασίας είναι εθνικός στόχος.
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος λέει στην «Ι» ότι έχουν γίνει προτάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν από την Πολιτεία για να περιοριστεί η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο λογικά επίπεδα, χωρίς να χρειάζεται κρατική οικονομική στήριξη. «Είμαστε έτοιμοι να τα συζητήσουμε με τους εκπροσώπους της πολιτείας όποτε μας καλέσουν».
isotimia.gr