Περιμένουμε Ειδήσεις, τις δικές σας αναρτήσεις, τα δικά σας σχόλια, τις δικές σας παρατηρήσεις στη διεύθυνση: simantra.xalkidikis@gmail.com



Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Στη Χαλκιδική με τη νέα Cayenne S

Cayenne: ένα τόσο αμφιλεγόμενο SUV, το οποίο, πέρα από την ελληνική ιδιομορφία που συνοδεύει το όνομά της (βλέπε «Αποψη» στη σελίδα 2), ήταν η βασική αιτία που έκανε πολλούς ανά τον κόσμο φανατικούς της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να την εγκαταλείψουν. Βέβαια, η Ιστορία απέδειξε πως αυτοί επέστρεψαν τόσο με την πιο καθαρόαιμη Porsche που βγήκε την τελευταία δεκαετία, την Cayman, όσο και με την Panamera, ενώ συνάμα ήρθαν και άλλοι, αφού η πρώτη γενιά αυτού του SUV πούλησε 280.000 μονάδες παγκοσμίως από το 2002 μέχρι σήμερα!
Πάντως, όσο αμφιλεγόμενη και αν ήταν η Cayenne, όσο και αν αμφισβητήθηκε από τους λάτρεις αυτής της υπέροχης αυτοκινητοβιομηχανίας, εξακολουθεί να είναι το πιο εμπορικό μοντέλο της και αυτό σίγουρα αποτελεί την καλύτερη απάντηση. 

Βέβαια, το γεγονός ότι η πρώτη γενιά Cayenne έφερε το λαμπερό χρυσαφί σηματάκι στο καπό και το τιμόνι της δεν σημαίνει ότι το άξιζε κιόλας, τουλάχιστον η προ facelift έκδοση. Ο υπογράφων το είχε τονίσει αυτό στα έντυπα που εργαζόταν τότε και το πιστεύει ακόμα και σήμερα... Τα δεδομένα, όμως, άλλαξαν άρδην!

Ουάου…
Με την εντατική… δίαιτα των Γερμανών, που συνεπάγεται αστροναυτικές τεχνολογίες, η νέα Cayenne αδυνάτισε κατά σχεδόν 180 κιλά. Και μπορεί να σας φαίνονται λίγα μπροστά στα σχεδόν 2.100 κιλά του συνολικού βάρους, όμως δεν είναι έτσι, αν αναλογιστεί κανείς τους 400 αδάμαστους ίππους της S έκδοσης (ουδείς λόγος βέβαια για τους 500 της Turbo). O απόλυτα προσαρμοστικός 4,8 lt κινητήρας-διαμάντι των Γερμανών είναι λες και κατασκευάστηκε εξαρχής για την Cayenne, μετατρέποντας το βαρέων βαρών αυτοκίνητο σε μια καθαρόαιμη Porsche. Με το άγγιγμα και μόνο του πεντάλ του γκαζιού η ροπάρα των 51,0 kgm, σε συνεργασία με το ολοκαίνουριο 8τάχυτο κιβώτιο Tiptronic, απογειώνει από χαμηλά την Cayenne. Οσον αφορά στην εμφάνιση, η Cayenne κρατάει το βασικό σουλούπι της. Ωστόσο, το ολοκαίνουριο εμπρόσθιο μέρος, που -επιτέλους- είναι σπορ όσο δεν παίρνει, σε συνδυασμό με τους προβολείς bi-xenon, που διαθέτουν δυναμικό έλεγχο της δέσμης φωτός στις στροφές, αλλά και το νέο πίσω μέρος, δίνουν στο SUV τον σχεδιαστικό δυναμισμό που του έλειπε. 

Το εσωτερικό του έχει αλλάξει εντελώς. Το ταμπλό της Panamera έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο στην Cayenne, με την κεκλιμένη κονσόλα να κυριαρχεί και τους 50 (και βάλε) διακόπτες της να σου δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε cockpit αεροσκάφους. Για άνεση ουδείς λόγος. Μάλιστα, ο οδηγός προσαρμόζει όπως θέλει το κάθισμά του, είτε επιθυμεί άνετη οδήγηση είτε... μαχόμενη!

Στον δρόμο και στο χώμα
Οδηγήσαμε την Cayenne στα βουνά της Χαλκιδικής, έξω από τη Σιθωνία, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στην άσφαλτο ήταν πραγματικά εντυπωσιακό το πώς έκρυβε τον όγκο της. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητό μας διέθετε αερανάρτηση, που περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και η οποία με την εντολή Sport έκανε θαύματα σε συνδυασμό με το σύστημα σταθεροποίησης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), το οποίο ελέγχει συνεχώς τις αντιστρεπτικές δοκούς και περιορίζει τις κλίσεις του αυτοκινήτου στις στροφές (στον στάνταρτ εξοπλισμό!).

Και στο πατημένο χώμα, όμως, το αυτοκίνητο κινείται άνετα με τη γνώριμη τετρακίνηση της Porsche να εργάζεται αθόρυβα και να στέλνει τη ροπή έως και 100% στον εμπρόσθιο ή τον οπίσθιο άξονα ανάλογα με τις ανάγκες. Σίγουρα όμως η νέα Cayenne είναι πιο... δρομίσια σε σχέση με την πρώτη γενιά, κάτι απόλυτα φυσιολογικό, αφού, σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας, οι αγοραστές της τη χρησιμοποιούν κυρίως στην άσφαλτο σε ποσοστό 90%. Εν κατακλείδι, η πρώτη επαφή με το ολοκαίνουριο SUV της Porsche στην πανέμορφη Χαλκιδική ήταν απόλυτα θετική. Η Cayenne έλαβε τη λάμψη που της έλειπε σχεδιαστικά, την πολυτέλεια που χρειαζόταν για να αντέξει στον ανταγωνισμό εσωτερικά, ενώ πλέον έχει και την ανάλογη οδική συμπεριφορά που δικαιολογεί περίτρανα το σηματάκι που φέρει στο καπό της. Ναι, η Cayenne είναι πλέον μια καθαρόαιμη Porsche, έστω και αν κάποιους αυτό ακόμα τους ξενίζει…
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 3.598, 4.806 (S) 4.806 (Turbo)
Ισχύς (PS/rpm): 300/6.300, 400/6.600, 500/6.000
Ροπή (kgm/rpm): 40,8/3.000, 51,0/3.500, 71,3/2.250 
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 (ή 3,6) και 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 230, 258, 278
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 7,5 , 5,9, 4,7
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 11,2, 10,5, 11,5
Εκπομπές CO2(g/km): 263, 245, 270
Βάρος (kg): 1.995, 2.065, 2.170
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.846/1.939/1.705 mm
Χώρος αποσκευών: (475) 443 lt
Τιμές (€): 101.400, 129.400, 199.500 

Δεν υπάρχουν σχόλια: