Η μείωση της κατανάλωσης δεν έχει επιφέρει ακόμα μείωση τιμών.
Ελπίδες ότι θα υπάρξει μερική αποκλιμάκωση των τιμών, γεννά η πτώση της τιμής του πετρελαίου και της διεθνούς τιμής της αμόλυβδης, η οποία την περασμένη εβδομάδα σημείωσε πτώση 12,34% σε σχέση με το μέσο όρο των 4 τελευταίων εβδομάδων.
Ήδη...συγκριτικά με την περασμένη εβδομάδα εμφανίστηκε και στην ελληνική αγορά μια μικρή αποκλιμάκωση των τιμών από τα διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια, που λογικά θα ενταθεί ακόμη περισσότερο την εβδομάδα που διανύουμε. Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν που για να φτάσουν οι μειώσεις στην κατανάλωση, περνούσαν αρκετές... εβδομάδες; Μα φυσικά η κρίση.
Φαίνεται ότι η αγορά προβληματίζεται έντονα από τα σημάδια ασφυξίας που έχουν κάνει την εμφάνισή τους εξαιτίας των αλλεπάλληλων αυξήσεων στους φόρους που έχουν σημαντική επίπτωση στην κατανάλωση. Έτσι ολόκληρο το κύκλωμα της αγοράς καταβάλει προσπάθειες ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση των καταναλωτών και σε αυτή την κατεύθυνση έχουν ξεκινήσει ακόμη και προωθητικές ενέργειες με άμεσες εκπτώσεις στην τιμή της βενζίνης (BP, Shell).
Πάντως τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι εταιρείες εμπορίας για τις πωλήσεις καυσίμων διαψεύδουν όσους περίμεναν να υπάρξει εκτόνωση της κρίσης. Τα «σήματα» που δίνει η αγορά είναι ότι η μείωση της κατανάλωσης εντείνεται ακόμη περισσότερο. Έτσι ενώ το πρώτο τρίμηνο παρατηρήθηκε μια μέση μείωση της αγοράς της τάξης του 9% (ποσοστό που επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για την επίμαχη περίοδο από τα Ελ.Πε.), τον Απρίλιο και το Μάιο η κατάσταση φαίνεται ότι χειροτέρευσε. Τον Απρίλιο, σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό της μείωσης έγινε διψήφιο, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς το Μάιο, η μείωση συγκριτικά με πέρσι κυμαίνεται στο 20 με 25%, ανάλογα με την εταιρεία εμπορίας.
Δηλαδή με απλά λόγια οι καταναλωτές εν μέσω διπλής πίεσης από τις υψηλές τιμές λόγω φόρων αλλά και τη χειροτέρευση της οικονομικής τους θέσης λόγω των μέτρων, επιλέγουν τη λύση της μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου.
Εκείνο που δεν έχουμε δει ακόμη είναι οι επιπτώσεις της κρίσης σε επίπεδο αγοράς. Προς το παρόν τα προβλήματα φαίνεται να σταματούν στα πρατήρια που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους και βάζουν προσωρινό λουκέτο. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι είναι θέμα χρόνου μέχρι να γίνει «μετάσταση» του προβλήματος, άλλοι λένε ότι υπάρχουν ακόμη αντοχές. Ο χρόνος θα δείξει ποιος έχει δίκιο...
Ελπίδες ότι θα υπάρξει μερική αποκλιμάκωση των τιμών, γεννά η πτώση της τιμής του πετρελαίου και της διεθνούς τιμής της αμόλυβδης, η οποία την περασμένη εβδομάδα σημείωσε πτώση 12,34% σε σχέση με το μέσο όρο των 4 τελευταίων εβδομάδων.
Ήδη...συγκριτικά με την περασμένη εβδομάδα εμφανίστηκε και στην ελληνική αγορά μια μικρή αποκλιμάκωση των τιμών από τα διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια, που λογικά θα ενταθεί ακόμη περισσότερο την εβδομάδα που διανύουμε. Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν που για να φτάσουν οι μειώσεις στην κατανάλωση, περνούσαν αρκετές... εβδομάδες; Μα φυσικά η κρίση.
Φαίνεται ότι η αγορά προβληματίζεται έντονα από τα σημάδια ασφυξίας που έχουν κάνει την εμφάνισή τους εξαιτίας των αλλεπάλληλων αυξήσεων στους φόρους που έχουν σημαντική επίπτωση στην κατανάλωση. Έτσι ολόκληρο το κύκλωμα της αγοράς καταβάλει προσπάθειες ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση των καταναλωτών και σε αυτή την κατεύθυνση έχουν ξεκινήσει ακόμη και προωθητικές ενέργειες με άμεσες εκπτώσεις στην τιμή της βενζίνης (BP, Shell).
Πάντως τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι εταιρείες εμπορίας για τις πωλήσεις καυσίμων διαψεύδουν όσους περίμεναν να υπάρξει εκτόνωση της κρίσης. Τα «σήματα» που δίνει η αγορά είναι ότι η μείωση της κατανάλωσης εντείνεται ακόμη περισσότερο. Έτσι ενώ το πρώτο τρίμηνο παρατηρήθηκε μια μέση μείωση της αγοράς της τάξης του 9% (ποσοστό που επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για την επίμαχη περίοδο από τα Ελ.Πε.), τον Απρίλιο και το Μάιο η κατάσταση φαίνεται ότι χειροτέρευσε. Τον Απρίλιο, σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό της μείωσης έγινε διψήφιο, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς το Μάιο, η μείωση συγκριτικά με πέρσι κυμαίνεται στο 20 με 25%, ανάλογα με την εταιρεία εμπορίας.
Δηλαδή με απλά λόγια οι καταναλωτές εν μέσω διπλής πίεσης από τις υψηλές τιμές λόγω φόρων αλλά και τη χειροτέρευση της οικονομικής τους θέσης λόγω των μέτρων, επιλέγουν τη λύση της μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου.
Εκείνο που δεν έχουμε δει ακόμη είναι οι επιπτώσεις της κρίσης σε επίπεδο αγοράς. Προς το παρόν τα προβλήματα φαίνεται να σταματούν στα πρατήρια που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους και βάζουν προσωρινό λουκέτο. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι είναι θέμα χρόνου μέχρι να γίνει «μετάσταση» του προβλήματος, άλλοι λένε ότι υπάρχουν ακόμη αντοχές. Ο χρόνος θα δείξει ποιος έχει δίκιο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου